Is nu het juiste moment om een SSD kaart aan te schaffen?

Ze worden steeds goedkoper en zijn stukken sneller, maar ik weet niet of het handig is om nu te doen of om nog even te wachten...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

hoi lonno,

de beste dag om te kopen is daags vóór je dood.
je koopt dan het beste product voor de laagste prijs.
in computerland dalen de prijzen elke dag.

op een bepaald moment bepaal je een keuze, wat wil ik hebben, welke kwaliteit en heb ik er NU het gevraagde geld er voor over?
is het antwoord 'JA' dan koop je het in de wetenschap dat het morgen weer goedkoper is, maar jij hebt er dan al een dag van kunnen genieten, ook al is het niet je laatste dag ;-)

computerapparatuur is een slechte belegging.
je moet het meteen kunnen gebruiken.
koop de kwaliteit waarmee je vanaf nu tot over enkele jaren mee toe kan.

dus ik kan niet zeggen welk merk en afmeting.
dat hangt van jouw toepassingen en wensen af.
gamers willen vooral snelheid, anderen vallen meer op volume.

suc6 bij het bepalen van je keus.
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gezien de snelheid van de ontwikkelen op deze mark, zou je dan kunnen wachten tot je een ons weegt. De DELL solid state disk is op dit moment wel een goeie, het ligt er maar helemaal aan wat je er aan uit wilt geven. Ik zou persoonlijk voor de Vertex 30GB van OCZ kiezen. Die is op dit moment wel ok.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De SSD's, USB sticks, PC's enz. worden altijd maar goedkoper. Dat komt omdat de technologie er altijd maar op vooruit gaat. De makers zoeken constant goedkopere en betere alternatieven. Daardoor zullen ze altijd goedkoper worden. Dus, als je niet dringend een nodig hebt en je kan nog wachten zou ik dat zeker doen.

Let wel op dat je een SSD koopt van een goed/bekend merk. Ik heb ooit een USB stick gekocht van een merk waarover ik nog nooit gehoord had, maar hij was wel goedkoop. 3 maand later was hij kapot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag die je aan jezelf moet stelen, waarom heb je er 1 nodig? En hoeveel heb ik daar voor over?
Dan kan je deze vraag namelijk vervolgens zelf wel beantwoorden ;-)