Als ik mijn oude laptop aan de stroom zet tikt er iets wat is loos ?

Het is een oude Compaq p3 heeft het altijd gedaan maar nu start hij helemaal niet meer op.
ik hoor een tikkend geluid als ik hem aan de stroom hang
de accu is leeg en oud maar zou hij zelf met een "defecte" accu niet opstarten ? als je hem aan de stroom hangt.

Toegevoegd na 6 uur:
voorzover ik weet is het niet de harde schijf
Hij tikt zeg maar met een snelheid van 2 tikken per seconde en alleen als ik de stroom aansluit
volgens mij toch iets met de stroom te maken er gebeurd helemaal nix als ik de startknop gebruik
dus is er volgens mij ook geen stroom op de harde schijf

capthavoc
13 jaar geleden
in: Hardware
4.4K

Het beste antwoord

Als je een defecte of geen accu gebruikt, dan kan je laptop gewoon op starten, dus dat is het probleem niet.
Als je laptop tikt terwijl je hem alleen van stroom voorziet zonder deze aan te zetten, dan komt het geluid ui je accu/stroomconnector.
Als je laptop tikt als deze aan gat dan is het je harde schijf, deze is dan defect.

Toegevoegd na 1 dag:
Na je aanvulling zijn er nog 3 opties mogelijk.
Accu geeft kortsluiting:
Je accu zou je kunnen verwijderen en je laptop nogmaals aan kunne zetten via de oplader.

Oplader is niet meer in orde.
Deze zou vervangen moeten worden, zou getest kunnen worden met een universele oplader.

Het moederbord is defect:
Stroom gaat wel naar het moederbord toe, maar kan dit niet meer naar alle componenten doorsturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
tja universele lader heb ik nog niet
maar ik vermoed dat dat speelt helaas kan ik het niet uittesten op dit moment
maar denk dat ie daar de geest heeft gegeven.
goed doordacht antwoord
kundig

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat de voeding gewoon compleet kappot is. Het is een oude bak, ik denk dat je op zoek moet naar iets nieuws.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat getik komt waarschijnlijk uit je harde schijf die zijn laatste stuiptrekkingen aan je laat horen.
escape