Problemen met oude pc.

Ik kan mijn externe hardeschijf niet aansluiten op een nogal oude pc. De computer herkent hem niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik zou je adviseren een nieuwe pc te kopen, wat je ook kan doen is de ''organen'' van de pc vervangen, maar dit is duurder, kost meer werk en is minder effectief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit kan een aantal redenen hebben als je iets meer informatie geeft over de harde schijf kan ik een beter antwoord geven maar ik zal een aantal opties aangeven.

1) De computer is zo oud (oudere versie als windows XP) dat USB apparaten niet automatisch herkent worden. Het is namelijk pas zo dat sinds Windows XP dat apparaten die je op een usb aansluiting aansluit automatisch herkent en geinstalleerd word.
Dit betekent dat je op het internet een driver moet zoeken voor jouw externe hardeschijf (vaak zijn deze te vinden op de website van de producent) zodra deze geïnstalleerd is zou de computer de hardeschijf moeten kunnen herkennen.

2) De computer kan niet overweg met de gegevens indeling van de hardeschijf. Als je een hardeschijf formateert kan je kiezen voor een aantal opties (FAT32, FAT, NTFS, etc.)
NTFS is een 'redelijk nieuwe' en heeft ook de mogelijkheid om grote bestanden te kunnen verwerken. Erg oude computers kunnen hier problemen mee hebben, dit kan je op lossen door de hardeschijf te formateren als FAT of FAT32. Dit heeft dus wel als nadeel dat je alle gegevens die erop staan kwijt bent (of je moet deze tijdelijk ergens anders kunnen opslaan) en je kan geen grote bestanden als 4Gb op plaatsen.

3) ook een reele optie is dat er iets beschadigd is. Dit kan de externe hardeschijf zijn maar ook de usb verbinding op de computer. Dit is allebei te testen; De hardeschijf door deze op een andere computer aan te sluiten en de USB aansluiting van de computer door hier een ander apparaat op aan te sluiten. Als dat apparaat wel werkt is ook de USB aansluiting in orde.