De bovenste verlichting van het beeldscherm, laptop, brandt niet meer. Zijn deze lamp/ledjes te vernieuwen ?

De bovenste verlichting, laptop, van het beeldscherm brandt niet. Is dit te vervangen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

als het beeld langzaam naar donker overgaat dan zal je wel LED backlicht hebben.
dit is eventueel wel te repareeren, maar hier is wel een beetje technische kennis voor nodig.
is er een donkerebalk aleen maar boven in beeld dan licht er (als je geluk hebt) een conector los in je scherm zelf. anders is die aanstuuring naar de....stuk.
en dan kan je het vergeeten.

Toegevoegd na 3 minuten:
ma wat info van de laptop ( merk/type) en een foto van het scherm zelf zullen ook niet verkeerd zijn om te plaatsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut, en zolang je alles met beleid behandeld is het ook zelf te doen, houd schroefjes e.d. bij het onderdeel. Op het internet staat voor elk type laptop hoe je het kunt vervangen.