Is een beeldscherm van een laptop nog te repareren als hij (waarschijnlijk) gebarsten is en er niks anders dan rare kleuren te zijn zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het zal de verbindingskabel wel zijn tussen body en scherm. Die loopt door het scharnier en gaat als eerste kapot. Als je die kabel kan kopen (is zo'n flatcable die vroeger ook aan je harde schijf zat) bij de importeur van jouw laptop, dan moet je hem met een zekere handigheid wel kunnen vervangen. Belangrijkste is of je niet te grove vingers hebt.
Je kunt dan meteen vragen wat het kost als zij de kabel vervangen. Dat mag niet erg duur zijn.
Kabel 20 EUR, arbeid 30 min. = 30 EUR.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hij zal best te repareren zijn maar ik denk dat die kosten niet opwegen tegen een nieuwe.

Toegevoegd na 5 minuten:
je zou kunnen vragen aan een hobbyist die er verstand van heeft of op marktplaats die zijn vaak goedkoper.

of probeer het te verhalen op je verzekering als hij nog zo jong is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je nog garantie als het goed is.
Gewoon eerlijk zeggen dat hij gevallen is, misschien krijg je het voordeel van de twijfel.
ja als die echt gebarsten is, die barsten zie je ook wel. en er is geen mogelijkheid op garantie dan zou je gewoon op marktplaats moeten kijken voor een donor scherm. heb ik ook wel eens gedaan en voor 60 euro had ik er een, deze er in gezet en het werkte prima.

ja zie je wel vreemde kleuren maar geen barst dan zou ik de kabel maar eens na kijken van je videokaart naar het scherm.