Hoe haal ik de vouwen uit een kabel?

Je kent het wel, je koopt een nieuwe apparaat en daar zit vaak een kabel bij. Maar die kabel is netjes opgevouwen en gebonden, zodat het keurig opgeborgen kan zitten bij het product. Soms nog met een zakje eromheen.
Het nadeel is dat die vouwen altijd in de kabel blijven zitten en daarmee de kabel erg rommelig blijft en vaak ook in de wegblijft zitten.

Als voorbeeld heb ik onlangs een nieuwe headset voor de computer gekocht, en de kabel blijft erg kronkelig. Het zit ook continu in de weg en dat komt puur omdat de kabel niet mooi strak is en nog steeds veel vouwen heeft.

Hoe kan je op een goede manier de vouwen uit de kabel krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
12.8K

Het beste antwoord

Doe de stekker in het stopcontact en zet je apparaat zo neer dat de kabel wat strakker staat{niet spannen}.Laat dit zo 2 dagen staan en je kabel is goed.
Geen risico en toch het gewenste resultaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Precies tegenovergesteld terug vouwen. Zal vast niet mogen, maar ik doe het wel altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik de föhn. Door de warmte wordt de mantel van de kabel wat week en is 'ie makkelijker glad en recht te krijgen. Houdt wel voldoende afstand uiteraard, dus het is misschien eerst even een beetje uitproberen wat het beste effect geeft, maar zodra de kabel gaat 'plakken' is het wel te laat. (Da's logisch.....)

Dus enige voorzichtigheid is wel geboden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zo'n kabeltje als op je foto kun je het beste even strak op je bureau vastplakken met tape op elk einde en dan voorzichtig föhnen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Daarom zie je bij professionele geluids en -videoapparatuur dat de mantel van de kabels vaak van dikker rond rubber is gemaakt, dit voorkomt knakken en hinderlijke vouwen in de kabels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
warmte helpt inderdaad de kabel in heet water doen helpt ook let wel niet de stekkers er in doen alleen de kabel
capthavoc
13 jaar geleden
hehe dubbel op, handdoekje is ook goed hoor