Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik aan drivers voor een onbekende geluidskaart?

Mijn geluid doet het al een tijdje niet. Ik denk dat het aan mijn geluidskaart ligt. Ik wil de drivers opnieuw installeren. Helaas kan ik het doosje met cd niet meer vinden. Dus ik weet ook niet meer hoe mijn geluidskaart heet. Weet iemand een programma die kan ontdekken welke geluidskaart aangesloten is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
854

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Windows kan vaak zelf ontdekken welke het is (Ad remove hardware draaien voor de geluidskaart) of je schroeft je computer open en kijkt even op de kaart. Het type nummer in google werpen en voila.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook bij Deze Computer (icoontje op bureaublad en/of in de Windows Verkenner) -> Eigenschappen (rechtermuisknop) en dan zit er ergens wel een knop Hardware (hangt sterk af van je windows versie, vandaar deze wat vage beschrijving...) waarop je dan een lijst van alle hardware ziet, waaronder dan ook je geluidskaart. Daar weer de eigenschappen van opvragen moet je dan iets meer vertellen over het type.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan met behulp van bijvoorbeeld PC-Wizard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
driverguide
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Download drivermax (gratis) en laat het draaien, het programma laad alle drivers automatisch voor je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Download HWinfo32, met dat programma kun je zien wat voor soort geluidskaart ( en nog veel meer) je hebt. Hij geeft meestal de chipset op de kaart aan, en niet het merk van de kaart, maar die is ook niet zo belangrijk. Nu kun je bevoorbeeld, na je aangemeld te hebben, in Driverguide.com de driver zoeken van wat HWinfo32 aangeeft. Site's waar je moet betalen voor drivers zijn in 99 van de 100 malafide, als je via Google zoekt kom je daar vaak uit, vandaar dat je het beste kunt zoeken op driverguide, als je een beperkt aantal drivers nodig hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
drivereasy is gratis en download ook nog eens de drivers

de gratis versie is wat traag met downloaden maar dat is met geluidkaart software niet zo erg
let wel dat je niet driver-S-easy typt
dat is een totaal andere site en die is niet gratis
gebruik de link onderaan die is goed
(Lees meer...)
capthavoc
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding