Als ik een DVD afspeel op mijn pc, en ik open een Internetpagina, hapert de DVD. Wat is het probleem?

Processorsnelheid?
Te weinig geheugen?
Te trage DVD speler?
Iets anders??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

DVD Speler zal het waarschijnlijk niet aan liggen.

Ligt volgensmij meer aan je RAM-Geheugen en processorsnelheid.

Als je een goede kwaliteit DVD wil kijken, en ook nog (misschien) websites met zware lay outs wilt bekijken, is een beetje duo of quad core processor niet weg. Ook paar GB aan RAM geheugen niet eigenlijk.

Groetjes;')
En nog fijne feestdagen!

Toegevoegd na 1 minuut:
Je RAM-Geheugen krijgt dan weer de taak om het in zijn geheugen te zetten (de internet pagina) en volgens mij ook de dvd deels.

Je processor moet dan ook meerdere dingen tegelijk doen.

Vandaar volgensmij een combinatie van RAM-Geheugen en processorsnelheid.

;")

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kan trouwens ook kijken of je processor zwaar belast wordt.. dan wordt die meestal warmer.

Met speedfan oid is dat wel te controleren (de temperatuur).

Maar ook in taakbeheer zul je aan de grafieken bij het tabblad prestaties zien, van welke onderdelen het meest gevraagd wordt als je die 2 taken tegelijk uitvoerd.
Daar zie je namelijk het geheugen en cpu gebruik staan:)

Toegevoegd na 3 minuten:
Mocht je nog meer erover willen weten, kun je nog bij broncode (onder tabblad ''prestaties'' in taakbeheer) kijken:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

hoi Conan,

het is een capaciteitsprobleem. >> nieuwe PC kopen!

als je het internet opgaat bij het bekijken van een film, dan is de film blijkbaar niet goed genoeg. dus stop de film en klaar.

probeer het filmbeeld in een kleiner window weer te geven.
dat kost minder processor tijd, immers elke pixel moet worden berekend en getoond. als er minder pixels getoond worden, hoeft de processor ook minder hard te werken.

wat dacht je van een stand-alone DVD speler, die je op de TV aansluit, die dingen zijn daarvoor bedoeld.
TV heb je al, en een stand alone DVD kost ongeveer 30 euro.

prettige kerstdagen en een mooi 2011.
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt door overbelasting van je CPU. Je processor krijgt domweg even teveel te doen, voor het kijken van een DVD is je processor vaak druk bezig, zeker als je geen videokaart hebt die alles van hem overneemt. Bovendien is het continue lezen van een DVD ook een belasting.

Het is wel denkbaar dat je ram geheugen tekortschiet, maar ook dan is het de belasting van je CPU, voor het swappen, het probleem dat het haperen veroorzaakt.

Toegevoegd na 13 minuten:
Mijn gok is dat het probleem verdwijnt als je een videokaart met een flinke CPU aanschaft...
rose
13 jaar geleden
Je kunt er misschien meer geheugen inzetten,althans dat zou ik gedaan hebben.Standaardcomputers worden meestal met te weinig geheugen op de markt gebracht dit om de prijs te drukken.Daar wij niet meer gegevens hebben over de PC is het moeilijk om hierover te oordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vanavond een vergelijkbaar probleem gehad bij het branden van een CD. Samen met Internet (je moet immers lang wachten en wij hebben geen geduld) ging de brandsoftware zelfs hangen. Zonder Internet ging het wel goed, maar ik zou als je geen nieuwe PC kunt kopen, het geheugen uitbreiden met nieuwe of 2e hands geheugen.