Waarom herkent mijn laptop de ingebouwde webcam niet meer?

Als ik de webcam aan wil op msn, lukt dat maar héél af en toe. Anders krijg ik gewoon grijs beeld.
Voordat dit gebeurde, deed alles het perfect. Ook is er nergens op de laptop een webcam icoontje te vinden.

Ik heb Youcam al een aantal keren geprobeerd en het lukte me daarmee ook om beeld te krijgen, maar dat lukt nu ook al niet meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.6K

Antwoorden (3)

Dat ligt denk ik aan de drivers van jouw laptop... Zoek op welk merk en type jou laptop is, dan kan je die even googlen op drivers en installeren. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, zal ik proberen.
hoi kiger,

haal de webcam los, en steek hem er opnieuw in.
na enkele seconden tot een halve minuut krijg je de melding dat er nieuwe hardware is gevonden.
dan wordt er naar een driver gezocht, waarbij je zelf mag bepalen of dat op internet of in de PC zelf is.
selecteer PC, want vermoedelijk is de driver al aanwezig.
anders de meegeleverde CD gebruiken.

gebeurd er niets, dan open je systeembeheer en hardware toevoegen. een van de eerste vragen is, of de hardware al is aangesloten, ja dus. vervolgens selecteer je uit de lijst de hardware en installeer je die.

nog geen succes, dan op de kamera merk en type zoeken, en op het internet naar de driver (fabrikant of 'alle drivers')

suc6 groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar het configuratiescherm en dan naar apparaatbeheer en maak de installatie van je webcam ongedaan, start de pc opnieuw op, er zal dan nieuwe hardware gevonden worden, je webcam.
Mogelijk wordt er gevraagd om een cd of dvd, stop de dvd erin die je bij je laptop hebt gekregen of die je zelf hebt moeten maken de eerste keer dat je de laptop opstartte, goed lezen van de schermpjes die voorbij komen lozen je door de installatie heen.