Hoe komt het dat het scherm van mijn laptop flikkert in de battery saving mode?

Ik weet niet of dit normaal is en of dit vaker voorkomt. En ik ben vooral ook nieuwsgierig naar wat de oorzaak daarvan is. Wordt er misschien iets beperkt door de battery saving mode waardoor het scherm gaat flikkeren? Of gebeurt er iets anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Antwoorden (2)

Ik denk dat de refresh rate van je scherm lager wordt. Immers iedere refresh vraagt vermogen van de accu. Door de refresh rate te verlagen, wordt minder gevraagd van de accu...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi jef666,

vermoedelijk een wat oudere laptop.
bij lage batterijspanning werkt de hoogspanningsgenerator van de backlite niet goed meer, dat kan flikkeringen geven.
'hoogspanning' moet je niet de strict opvatten, het gaat hier om zo'n 60 V, dus je zal er niet dood van gaan.
groeten, Dré