Mijn laptop maakt herrie als een ratelslang of boormachine, wat is er waarschijnlijk aan de hand en wat kan ik er aan doen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb het trouwens al dagen aangekeken, het houdt niet vanzelf op, tussendoor staat hij ook urenlang uit enzo, dus tijdje uitzetten helpt niet.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik heb trouwens geen geld om naar een computerwinkel ofzo te gaan om het te laten fixen, tenzij het heel goedkoop is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Ga ermee naar een computerwinkel en vraag hoeveel het gaat kosten om hem te laten repareren! Na controle vraag je hoeveel het gaat kosten.... Vervolgens weet je wat er mis is en hoeveel het gaat kosten zonder dat je een cent hebt uitgegeven... Bewegende delen kunnen volgens mij harddisk en ventilator zijn, in het tweede geval redelijk goedkoop te repareren in het eerste kan het best prijzig zijn!

Kan ook nog discdrive (dvd of cd) zijn maar dat is makkelijk te controleren, openen cd/dvd er uit en tikt-ie nog steeds terwijl die openstaat of na dat die dicht is dan is het de discdrive niet!

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens pc winkel vraagt wel onderzoek kosten meestal 30 euro. Paar uur oppassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is het je ventilator die in onbalans is geraakt (stof??) of het lagertje ervan is versleten. Even openschroeven, schoonmaken en anders vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kan een draadje tegen je ventilator aanzitten. Goed kijken, ik heb het ook wel eens gehad.
Anders is het lagertje versleten, en zal je de ventilator moeten (laten) vervangen.