welke is beter een Intel Pentium 4 of een i5 of is zelfs de i3 nog beter dan een Intel Pentium 4

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.5K

Antwoorden (2)

De i3 is beter dan een Pentium 4. Maar er zijn veel verschillende P4's.... Een goede duo core (Core2Duo?) zijn net iets beter dan de i3. De i5 is beter/sneller dan een P4 of i3.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Intel i5 is de betere. Pentium 4 is toch al verouderd. Al is het soms wel dat een goede Core2Duo beter dan een i3 kan zijn (sneller).
Het verschil van i3 en i5 is dat bij i5 ook nog TurboBoost wordt toegepast. Dit wil zeggen dat op het moment dat het nodig is, de processor wordt overgeklokt. Je moet je dit voorstellen alsof je op een fiets zit. Je bent lekker door aan 't trappen, maar opeens komt er een steile helling. Dan kun je ook wat extra kracht gebruiken om toch snel die helling op te komen.