Is het slecht voor een monitor om hem uit te drukken zonder dat het lampje uit is?

Een beetje vaag, ik zal het proberen uit te leggen. Normaal gesproken als ik mijn pc uitschakel, wordt het blauw lampje van mijn monitor oranje. Dan kan ik ook de monitor uit drukken.

Laatst heb ik ook mijn tv aangesloten op mijn pc. Als ik nu mijn pc uitzet (of hij op stand-by gaat), wordt het lampje niet meer oranje. Ik moet nu dus het blauwe lampje uitdrukken om de monitor uit te schakelen. Ook staat er op het scherm dat er geen input is.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen? Of maakt het niet uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Het maakt helemaal niets uit. Dat het lampje van je monitor vroeger oranje werd, was omdat de monitor standby ging. Die optie is er voor mensen die de monitor überhaupt niet uitzetten.

Een monitor is niet zoals een computer, die je niet zomaar uit kan zetten, maar meer als een TV. Je kunt hem uitzetten als hij standby is, als hij niet standby is en aangeeft dat hij geen input heeft, of zelfs als de computer gewoon aan staat en de monitor dus beeld heeft.