Hoe krijg ik Microsoft Activesync 4.5 aan de praat met mijn mobiele telefoon?

Ik krijg steeds een foutmelding: "Synchronisatiefout" zonder verdere specificatie en ik krijg uiteindelijk geen verbinding tot stand.

Ik heb al allerlei tips geprobeerd, inclusief firewallinstellingen, firewall uitschakelen, Activesync opnieuw installeren etc.

Ik beschik over Windows XP Pro, Activesync 4.5, een HTC Touch HD met Windows Mobile 6.

Aanvullende vraag: Is er een goed alternatief van een andere partij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Draait Activesync op je telefoon wel? Kijk eens in je taakbeheer.
Ik heb zelf een HTC HD2 (WM6.5) en die vraagt nadat ik hem via de USB kabel aansluit of activesync of 'massaopslag' geactiveerd moet worden. Misschien is dat voor WM6.5. Mijn vorige HTC (TyTN II) vroeg dat niet.
Kijk anders eens op de HTC forums op
http://forum.xda-developers.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan zijn dat de bluetooth verbinding tussen telefoon en windows nog niet is opgebouwd, maar tussen je synchonisatie en je telefoon wel. Dat is de verkeerde volgorde, want dan communiceert je computer niet goed met je telefoon.
Wat je hieraan kan doen is zorgen dat je activesync niet automatisch opstart, maar pas later (dus nadat je windows de verbinding heeft gemaakt). Dan werkt de synchronisatie wel goed.
13 jaar geleden
Na een MS-patch werkt bij veel telefoons de 'oude' active sync niet meer (weet ff niet meer welke patch dat was). Active sync deinstalleren, reboten, actuele active sync bij MS downloaden, opnieuw installeren en opnieuw koppelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben vrij zeker dat ik dit al eens geprobeerd heb, maar vrij zeker is niet zeker genoeg. Dankjewel, ik probeer het wel even zeer binnenkort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Desnoods je GSM resetten, maar dan heb je wel ff wat meer werk..