Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik Microsoft Activesync 4.5 aan de praat met mijn mobiele telefoon?

Ik krijg steeds een foutmelding: "Synchronisatiefout" zonder verdere specificatie en ik krijg uiteindelijk geen verbinding tot stand.

Ik heb al allerlei tips geprobeerd, inclusief firewallinstellingen, firewall uitschakelen, Activesync opnieuw installeren etc.

Ik beschik over Windows XP Pro, Activesync 4.5, een HTC Touch HD met Windows Mobile 6.

Aanvullende vraag: Is er een goed alternatief van een andere partij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Draait Activesync op je telefoon wel? Kijk eens in je taakbeheer.
Ik heb zelf een HTC HD2 (WM6.5) en die vraagt nadat ik hem via de USB kabel aansluit of activesync of 'massaopslag' geactiveerd moet worden. Misschien is dat voor WM6.5. Mijn vorige HTC (TyTN II) vroeg dat niet.
Kijk anders eens op de HTC forums op
http://forum.xda-developers.com
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan zijn dat de bluetooth verbinding tussen telefoon en windows nog niet is opgebouwd, maar tussen je synchonisatie en je telefoon wel. Dat is de verkeerde volgorde, want dan communiceert je computer niet goed met je telefoon.
Wat je hieraan kan doen is zorgen dat je activesync niet automatisch opstart, maar pas later (dus nadat je windows de verbinding heeft gemaakt). Dan werkt de synchronisatie wel goed.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Na een MS-patch werkt bij veel telefoons de 'oude' active sync niet meer (weet ff niet meer welke patch dat was). Active sync deinstalleren, reboten, actuele active sync bij MS downloaden, opnieuw installeren en opnieuw koppelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben vrij zeker dat ik dit al eens geprobeerd heb, maar vrij zeker is niet zeker genoeg. Dankjewel, ik probeer het wel even zeer binnenkort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Desnoods je GSM resetten, maar dan heb je wel ff wat meer werk..

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding