Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Hieronder het eerste appel-logo uit 1976. je ziet duidelijk de link met Newton.
Daaronder wat ontwerper Rob Janoff er van maakte.(overigens zowat het enige logo ter wereld zonder een naam)
De hap zou refereren aan de 'boom van wijsheid' van Adam en Eva.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste antwoord. Ter aanvulling op logo zonder naam, Nike is begonnen met logo en naam, maar een aantal jaar geledenis de naam verdwenen door de kracht van het logo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste antwoord. Ter aanvulling op logo zonder naam, Nike is begonnen als logo met naam maar een aantal jaar gelden is de naam weggelaten door de kracht van het logo.

Andere antwoorden (8)

Omdat dat het logo is, denk niet dat er een diepe betekenis achter zit.

Toegevoegd na 33 seconden:
Hier is dezelfde vraag gesteld:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er geen betekenis achter zit..
De bron van onderstaande uitleg ken ik niet en ook weet ik niet of deze waar is, maar aardig is ie wel.

"Long ago when Jobs was looking for an apple logo he got an apple and told an artist to draw this in 1D the artist said "ok", when the artist was drawing it for Jobs he got hugry so he took a bite then he finished the drawing of the apple with a bite in the apple. He gave it to Jobs he looked a Jobs and Jobs look at him. Jobs looked like he was going to yell at the artist for changing the look of the apple and drawing it different( and eatting Jobs' apple). Jobs look at him and smiled and said " i like it, you were a 'Think Different' mode" And that my friends is the story of are apple logo"
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Vrij simpel, lees de bijbel, de hap uit de appel door Eva, de ultieme verleiding. In die hoek moet je het zoeken want dat heeft dit merk sowieso groot gemaakt en is ook de hoofdreden waarom ik zo damn jaloers ben op deze naam. Hij was namelijk al geladen en betekende al iets voordat het uberhaupt als computermerk wat was.,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een appel met een hap eruit wil zeggen dat het een goed eetbare appel is. Het logo nodigt uit om ervan te proeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een appel alleen is erg saai, met een hap er uit is het een veel spannender plaatje, die beter opvalt.
Dus commerciël veel beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het logo is THE BIG APPLE en daarmee bedoelen ze America... En dit bedrijf neemt een grote beet uit die BIG APPLE... Dat is mijns inziens de betekenis...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hap is eruit omdat het anders het logo van: Apple Records, zou zijn. (Beatles)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als toevoeging op bovenstaande antwoorden wil ik ook nog zeggen dat met de hap uit de appel een marketing/woordgrapje is uitgehaald: 'a byte of an apple'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding