Waarom is mijn computer automatisch opnieuw hertart?

Ik had mijn pc aanlaten staan kwam even later terug. Toen bleek dus dat hij herstart was want ik moest opnieuw inloggen. Kan ik misschien ergens zien waarom dat gebeurt is?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Waarschijnlijk update, dit kun je bij Windows Update zien
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, dat was het helaas niet

Antwoorden (2)

Kreeg je een melding te zien na het inloggen. Meestal staat er iets van Windows is herstart vanwegen een fout in Windows met een code er bij.
Of er is een update geïnstalleerd en was een herstart nodig kan van alles zijn
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
nee heb niets gezien.
Heb je vastgesteld dat je computer inderdaad herstart is, of constateerde je alleen dat je opnieuw moest inloggen? In dat laatste geval kan het nl. gewoon een veiligheidsmaatregel zijn. Als ik op mijn werk meer dan een kwartier niets doe op mijn pc, logt de pc automatisch uit en moet ik opnieuw inloggen als ik verder wil werken. Daarmee wordt voorkomen dat anderen misbruik van je computer maken in jouw afwezigheid. Dit kun je ook op een thuis-pc instellen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Al die dingen staan uit.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is internationaal flink geklaagd over de home versie van Windows 10, juist vanwege ongevraagde herstarts waardoor mensen hun werk kwijt waren. Windows zou dat inmiddels wat verzacht hebben.
De kans dat het Windows was, is groot als je de home versie hebt. Het is maar een weet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" De kans dat het Windows was, is groot als je de home versie hebt. "
De OP vraagt niet naar kansen, maar wil weten waar je kunt zien WAAROM de computer is herstart, denk aan eventviewer o.i.d.