Vituele geheugen?

Ik krijg sinds een paar dagen meerdere keren per dag de melding dat het Virtuele geheugen niet toereikend is...

Wat moet ik doen met deze melding?

Er word 2 x per dag een schijfopruiming uitgevoerd. Zoals deze is ingesteld om 23:59 uur en in de loop van de middag handmatig. Defragmentatie is automatisch ingesteld op 0:11 uur. Opnieuw opstarten gebeurd iedere dag om 5:30 uur ook automatisch. En er staan geen spellen op de harde schijf...

Iemand een idee hoe dan het Virtuele geheugen niet meer toereikend kan zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Heb ik ook last van gehad maar je kan het op de volgende manier oplossen. Dit doe je met de rechtermuisknop deze computer, eigenschappen, geavanceerd, instellingen prestaties, geavanceerd, wijzigen virtueel geheugen. Daar klik je op aangepaste grootte, stel je begingrootte in op 1024, en je maximale op 2048. dan heb je ruim voldoende virtueel geheugen, maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor minder, het is maar waar de problemen stoppen.

meer virtueel geheugen kopen :P nee even serieus, je kunt in windows je virtuele geheugen ipv automatisch ook zelf instellen. Je moet hiervoor wel een aantal GB vrije ruimte hebben op je harddisk. Hoeveel je moet instellen hangt af van je pc en hoeveel fysiek geheugen je hebt

Virtueel geheugen kun je niet kopen. Maar gewoon intern geheugen wel. Tegenwoordig moet je hier minimaal 2 gig van hebben.

Het virtuele geheugen is schijfruimte die windows als geheugen gebruikt. RAM dat niet direct gebruikt wordt, wordt hier even weggeschreven. Je kunt in windows instellen hoeveel Gb windows hiervoor mag gebruiken, zet dit eventueel op oneindig, of veel hoger als wat je nu hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100