Hoe kan ik op een WinXP machine _alleen_ alle bestanden vinden waarvan de grootte exact 11263 bytes is?

ZONDER dat de zoekactie ook andere bestanden laat zien.

Met de standaardzoekfunctie kan ik bijv. alleen alle bestanden groter dan 10kB zoeken, maar dan moet ik alsnog zelf zoeken in de zoekresultaten. Ik wil niet zoeken in de zoekresultaten. Ik wil dat de initiële zoekactie _exact_ en _alleen_ die files weergeeft die 11263 bytes groot zijn.

Je zou denken: zoiets moet een peuleschilletje zijn. Maar een simpele zoekopdracht als dit schijnt niet mogelijk te zijn?

Ik had ook al even Google Desktop Search geprobeerd - die heeft echter alleen maar minder mogelijkheden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan met Take Command (freeware), een ouderwetse DOS-promptvervanger voor Windows. Download het onderstaande programmaatje, installeer en start het.

Met onderstaand commando zoek je vervolgens op de C:-schijf naar alle bestanden van precies 11263 bytes.
dir c:\ /s /[s11263,11263]
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien heb je hier iets aan?

Toegevoegd na 25 minuten:
Ik vond voor Vista nog de volgende methode, maar of dat ook voor WinXP werkt?

*.gif size: > 11262 AND < 11264b

Toegevoegd na 41 minuten:
Een b vergeten, juist is dus:

*.gif size: > 11262b AND < 11264b
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Total Commander downloaden en uitvoeren
Alt + F7 (zoeken) en dan de 2e tab