We hebben hier een oude laptop staan en ik wil daar Windows XP opnieuw op installeren maar ik heb XP niet, hoe dan ik dat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overweeg eens Linux te installeren. Download de ubuntu netbook remix. Deze kan je uitproberen zonder te installeren.het heeft er standaard alles opstaan en je kan aan de slag. Veel sneller dan windows en gratis. Ik heb zelf een laptop van 7 jaar oud en draait er perfect op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou ik ook aanraden, Linux klinkt eng maar dat is het al lang niet meer en op oudere apparatuur draait het nogsteeds goed, terwijl windows varianten langzaam zijn.
Zeker het proberen waard.

Antwoorden (7)

Je zou het kunnen kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Maar dat kost geld! :)
capthavoc
13 jaar geleden
marktplaats ???
let op dat je niet alleen de cd krijgt maar ook de sticker die is erg belangrijk
als er al een sticker op de laptop zit voor xp dan kan je zelf met een kopie wel toe even buren vragen ?
Je hebt vast wel een goede vriend of buurman die je er aan kan helpen.

En ga anders eens naar een computerbeurs. Daar staan bakken vol oude software voor een prikkie.

De pc dumpdag in de Rai, zou je eens kunnen bezoeken.
Om de paar maanden is er wel zo`n dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij wordt Windows XP niet meer verkocht.
Als je toch graag XP wil, zou je kunnen kijken op een site als Marktplaats.

Er is nog een mogelijkheid, maar dat is illegaal, dus ik zal het maar niet noemen.
13 jaar geleden
je laptop heeft hoogstwaarschijnlijk een recovery programma erin zitten die je meestal bij het opstarten kan opvragen..
wat is het modelnummer en merk van je laptop?

Toegevoegd na 1 minuut:
is de computer leeg, moet je kijken of er op je computer een microsoft windows sticker op zit (met eventueel de barcode)..
in dat geval heb je recht om op die computer windows xp te gebruiken.. in dat geval zou je windows gewoon kunnen downloaden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er een sticker van xp met serie nummer opzit
dan kan je er in principe elke willekeurige cd met xp op zetten en tijdens het activeren het serie nummer dat je bij de instalatie gebruikte vervangen door het serie nummer op de sticker.
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet elke willekeurige CD. Er is verschil tussen OEM- en Retailversies
je kunt je ook afvragen óf je dat wel wilt. Mijn ervaring met oude laptops is, dat ze erg traag zijn na installatie van XP, service pack, en alle update die noodzakelijk zijn om het veilig te houden. Zo traag dat je je begint te ergeren.

Overweeg eens om gewoon een nieuwe te kopen, zo duur zijn ze niet meer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
XP (maakt niet uit welke versie) is in geen enkele winkel meer te krijgen. Windows XP activeren lukt ook niet meer. Waarom dan??? Omdat Microsoft deze activatie service ergens in 2009 beëindigd heeft. Dit is natuurlijk omdat Windows 7 verkocht moet worden... Dus er blijft in principe maar 1 optie over: XP downloaden van een bittorrent site zoals The Pirate Bay. Je moet dan in het register kijken en de 30-day trial klok uitschakelen. Waarom??? Je hebt misschien een XP Code maar XP kan niet meer geactiveerd worden. Daarom. Je bent dus in feite niet illegaal bezig omdat je niet meer de mogelijkheid hebt om legaal XP te kunnen activeren met behulp van een legale code. Waarschijnlijk zal je dit niet bevallen omdat het illegaal is. Om toch met Windows XP te kunnen werken kun je Windows 7 (maakt niet uit welke versie) kopen en met behulp van bijv. Microsoft Virtual Pc een virtuele computer maken waarin je XP kunt gebruiken. Als je zoekt en je komt op de pagina van Microsoft Download Center waar je Microsoft Virtual Pc kunt downloade, zul je zien dat je met bepaalde versies van Windows 7 MS Virtual pc met XP kunt downloaden voor een "prikkie", deze versies zijn natuurlijk de duurdere versies zoals: Professional,Ultimate, enz. Je moet maar kijken wat jou het beste en makkelijkste lijkt. Ik wens je in ieder geval veel succes.