Hoe herstel ik een software matige mirror als er een schijf stuk is?(disk01) in dit geval

De software die gebruikt wordt is SBS 2003

Toegevoegd na 1 dag:
ik ben ook probeerder, daar ging wat mis. Het betreft trouwens disk 0

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Boot je systeem nog op? En is het nou disk 0 of disk 1 die het begeven heeft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is disk 0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er trouwens nog niet veel aan veranderd. Aangezien het nu nog wel doortuft. Alleen kan ik de machine niet rebooten anders zal die in de boot naar de verkeerde schijf zoeken, toch?

Het beste antwoord

Als je de server reboot kun je de schijven omwisselen (de tweede schijf aan de eerste controller hangen), dat zou de zaak kunnen oplossen.

Je zou ook in de boot.ini de bootdisk kunnen wijzigen voor je de server herstart

Toegevoegd na 2 minuten:
Kijk ook hier bij MicroSoft:
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat eerste had ik ook al bedacht!
Dat met die boot.ini had ik in de eerste testfase geprobeerd maar dat was helaas mislukt, waardoor ik overbleef met een verkeerde dynamische disk die niets meer kon.
Maar die 'failure' disk die ik gesimuleerd heb om stuk te gaan er daarna weer ingehangen, nieuwe mirror gemaakt en de situatie herhaald.
Nu denk ik dat ik het wel voor elkaar moet krijgen bij de server waar die HDD01 echt stuk is. Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Als het echt een mirror is heb je het waarschijnlijk over een softwarematig RAID array. In principe moet je de defecte schijf er uit kunnen halen en een nieuwe (gelijksoortige!) er in kunnen zetten. Je RAID controler herstelt de boel dan weer.

Als het om een image gaat dan heb je de originele software nodig om het image op een nieuwe disk terug te zetten.

Dit soort zaken is niet voor de gemiddelde computer gebruiker; je hebt echt wel kennis van zaken nodig. Anders loop je het risico dat je je gegevens verpest.

Als je dit eens aan experts wilt vragen kun je Server Fault eens proberen. Daar hangen zeker mensen rond die er verstand van hebben.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ja handig; mag geen links invoegen. In de bron dan maar.