Hoe verwijder ik Linux van mijn pc?

Mijn schoonzus heeft Linux op mijn pc geinstalleerd maar ik wil deze er weer vanaf hebben.Hoe doe ik dat?

Toegevoegd na 14 uur:
Ik heb ook gewoon windows op mijn pc.Ik ben wel tevreden over linux,maar ik kan linux alleen gebruiken als ik windows eerst heb opgestart.Weet iemand hoe dit kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Je schoonzus vragen om het er weer af te halen.

Niet zelf gaan klungelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat nou minnetjes? Haar schoonzus zet het erop dus die kan het er ook het beste weer afhalen.

Andere antwoorden (3)

http://support.microsoft.com/kb/314458/nl :

Als u Windows XP wilt installeren op een systeem waarop Linux al is geïnstalleerd en u wilt Linux verwijderen, dan moet u de door Linux gebruikte partities handmatig verwijderen. De Windows-compatibele partitie kan tijdens de installatie van Windows XP automatisch worden gemaakt.

# Verwijder de native-, swap- en opstartpartities die worden gebruikt door Linux:

1. Start de computer met de Linux-installatiediskette, typ fdisk bij de opdrachtprompt en druk op Enter.

Opmerking Als u helpinformatie wilt bij het gebruik van Fdisk, typt u m bij de opdrachtprompt en drukt u op Enter.
2. Typ p bij de opdrachtprompt en druk op Enter om partitiegegevens weer te geven. Het eerste item dat wordt vermeld, is hard disk 1, partition 1 information en het tweede item hard disk 1, partition 2 information.
3. Typ d bij de opdrachtprompt en druk op Enter. Vervolgens wordt u gevraagd naar het partitienummer dat u wilt verwijderen. Typ 1 en druk op Enter om partitienummer 1 te verwijderen. Herhaal deze stap totdat alle partities zijn verwijderd.
4. Typ w en druk op Enter om deze informatie naar de partitietabel te schrijven. Tijdens het schrijven van informatie naar de partitietabel kunnen bepaalde foutberichten worden gegenereerd. Deze zijn op dit moment echter niet van belang omdat in de volgende stap de computer opnieuw wordt opgestart en het nieuwe besturingssysteem wordt geïnstalleerd.
5. Typ q bij de opdrachtprompt en druk op Enter om Fdisk af te sluiten.
6. Plaats een opstartdiskette of de installatie-cd-rom van Windows XP en druk op Ctrl+Alt+Delete om de computer opnieuw op te starten.

# Voer de installatie van Windows XP uit volgens de aanwijzingen op het scherm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een boot cd/dvd in de cd/dvd drive doen, daar vanaf booten. Disk partitie software laden en de Linux partitie weggooien/formatteren. Let Op! Je bent dan echt alles kwijt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien je linux alleen kunt gebruiken als XP draait, staat het dus in een virtuele machine te draaien, en dan kun je gewoon bij software de hele boel deïnstalleren