hoe kan ik een geheime brief echt wissen?

ik heb een brief getypt voor als ik dood ga. maar ik schaam mij ervoor. ik wil niet dat er ooit iemand hem leest.
ik heb hem al gewist. maar ik hoorde dat die dan nog niet uit de computer is voorgoed. dus hoe moet het om de brief voorgoed uit de computer te halen? deleten?
in welk onderdeel van de computer zit de brief?
kan ik dat vervangen? en het oude platslaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je er zeker van wil zijn dat de gemiddelde gebruiker je document niet terug vindt, dan zul je de harde schijf moeten formatteren en eenmaal geheel vol schrijven met nieuwe data. Dan nogmaals formatteren. Knappe jongen die dan nog jouw brief terugvindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ha, die PrutsEinstein;

Alleen een echte whizzkid die weet waar hij naar moet zoeken zal een gedelete document terug kunnen vinden. Wees dus niet bang dat iemand die niet weet dat deze brief ooit heeft bestaan hem toevallig terug zal vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het toch wilt weten: Ik denk dat CCleaner wel helpt. Het verwijderd weggehaalde troep, cookies etc. Misschien ook jouw bestand.

Maar volgens mij zoekt de politie alleen bij een moord op die ene plek op de computer. Helaas weet ik niet welke plek dat precies is, maar je komt dit vaak tegen in misdaadseries.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een optie is een nieuwe harde schijf kopen en de oude, waar het op staat, compleet te vernietigen.

Of simpeler, gebruik zoiets http://www.objmedia.demon.co.uk/freeSoftware/secureDelete.html

Het verwijdert je bestand en schrijft er een paar keer over, zodat het niet meer terug te halen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gerrit toch, maak je niet zo druk hierover, er zijn belangrijker zaken. Maar....., als je jouw brief ECHT voor eeuwig wil vernietigen, pak een moker en mep jouw harde schijf aan gort....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ff een korte (versimpelde uitleg)
De brief staat op een plekje op de harde schijf.
Als je iets van de harde schijf verwijdert verwijder je eigenlijk alleen een linkje naar die plek.
Op het moment dat op die plek iets anders neergezet wordt is de oorspronkelijke brief pas echt weg.

-Hier zijn programma's voor, maar ik weet niet of die nog werken als je het bestand al verwijderd hebt

-Een nieuwe harde schijf kopen, is een optie, maar dan moet je dus wel alles opnieuw installeren.

-Sowieso is het zeer onwaarschijnlijk dat er ooit iemand naar je brief gaat zoeken (niemand weet verder dat die bestaat) en dan nog, wordt de kans dat ie gevonden wordt steeds kleiner. (omdat de brief overschreven zal worden)

-Een makkelijke "doe het zelf" manier om er zeker van te zijn dat die brief weg is, is om de harde schijf helemaal te vullen met data, zodat de brief overschreven wordt:
Maak een mapje aan,
kopieer naar een map (nr1) in die map een paar grote bestanden, doe dat ook naar nog map (nr2), kopieer map 1 en 2 naar map 3, 1,2 en 3 naar 4 enz.
Zo is je schrijf snel vol.
Als vol dan de beginmap verwijderen en het lijkt net alsof er niks gebeurt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus gewoon je harddisk een keer defragmenteren en je moet wel erg veel tijd over hebben om ooit fragmenten va dat document terug te vinden . . .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat als het harde schijf redelijk leeg is, er een grote kans is dat het document op een plek staat waar tijdens het defragmenteren niks mee gebeurt. Ik weet niet precies hoe defragmenteren werkt, maar bij een bijna lege harde schijf gaat het best snel, dus dan kan nooit alles herschreven zijn. (maar zoals eerder gezegd: de kans is sowieso zeer klein dat die brief ooit gevonden wordt)