Silverlight.dmg Dit is een Binary File (14.2 MB) van http://silverlight.dlservice.microsoft.com Wilt U dit bestand opslaan?

Als een pop-up kreeg ik ineens een kadertje met de volgende boodschap:

"U hebt gekozen om het volgende bestand te openen:

Silverlight.dmg

Dit is een Binary File (14.2 MB) van: http://silverlight.dlservice.microsoft.com

Wilt U dit bestand opslaan?"

Ik kan me niet herinneren dat ik een bestand wilde openen. Wat zegt de boodschap nu precies? Wat is nu eigenlijk een Binary File en wat betekent .dmg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Silverlight is software van Microsoft om bijv. filmpjes op internet af te spelen. wat een binary file precies is vind ik moeilijk uit te leggen. maar dat is niet echt belangerijk in dit geval. en de .dmg is een installatie bestand van Mac OSx. het is dus hetzelfde als .exe van Windows. er werd dus gevraagd om software te installeren om een filmpje af te spelen. je kon je dus niet herinneren dat je een bestand opende, maar wou u wel een filmpje afspelen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi! Neen, ik heb niet bewust op iets geklikt om een filmpje te kunnen bekijken. Maar kan het kwaad zo'n bestand te installeren en waartoe dient het?
hebt u een mac of een pc?
welke website bezoekt u eigenlijk als u die melding krijgt?

Toegevoegd na 1 minuut:
sommige websites hebben silverlight nodig om bepaalde dingen weer te geven.
12 jaar geleden
silverlight is microsofts versie van "flash".. beter kan ik het niet beschrijven, het kan/doet ongeveer hetzelfde, maar het ene is van adobe, het andere van microsoft.

een binary file, betekent dat het een "uitvoerbaar bestand" is, dus een programma, en niet een tekst bestand, plaatje oid.

je hebt waarschijnlijk ergens op een website geklikt, die van silverlight gebruikt maakt, de website detecteert het gebrek aan silverlight, en geeft je automatisch een download link.

over het .dmg bestand:

Waar je op een Windows-computer een programma installeert via een exe-bestand, zijn het op de Mac de DMG- en PKG-bestanden die het ‘m doen. Applicaties krijg je meestal in een .DMG-bestand, omdat het meestal maar één bestand is die niet geïnstalleerd hoeft te worden. Tweaks hebben vaak als extensie .pkg vanwege de bestanden die naar de schijf en in het register geschreven moeten worden.
Applicaties installeren (.DMG)

Bestanden met de extensie .DMG zijn een pakketje waarin een applicatie zit opgeslagen. Het enige wat je hoeft te doen is het pakketje openen en de applicatie naar de map ‘programma’s’ te slepen.