Zijn de altcodes op alle computers hetzelfde?

dus alt 107 is bijv een smiley.

maar als ik dat dan op een andere computer intyp krijg ik wat anders.

zijn er verschillen en zoja waar ligt dat dan aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je Numlock aanstaat werken alt-codes op alle pc's en laptops hetzelfde, dat is juist het idee achter de alt-codes, die werken onafhankelijk van de gekozen toetsenbordindeling, omdat het universele codes zijn.
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, of numlock aan staat ja of nee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle alt codes zijn gelijk als het om een zelfde geinstalleerd toetsenbord gaat in nederland over het algemeen verenigde staten (internationaal)
13 jaar geleden
Het verschilt per _lettertype!_
Verder niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Het enige juiste antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
right !
rose
13 jaar geleden
Dit is voor mij geheel nieuw, kan iemand dit met een bron uitleggen?
rose
13 jaar geleden
Naar mijn beste weten zijn alt-codes universeel.
rose
13 jaar geleden
Of bedoelen jullie de eigenaardigheden van MS Office?
Cryofiel
13 jaar geleden
Type maar eens Alt-107 in, of gewoon k - dat is hetzelfde. Verander nu je lettertype in één van de Wingdings, of in Webdings, of in iets dat nog exotischer is. Je ziet nu een heel ander symbool - dat overigens nog steeds ASCII-code 107 heeft.
Cryofiel
13 jaar geleden
Type maar eens de hoofdletters J, K en L in, en verander dan het lettertype in Wingdings. Dan krijg je de smileys waar vraagsteller het over heeft.
rose
13 jaar geleden
"Of bedoelen jullie de eigenaardigheden van MS Office?" Eigenlijk moet je stellen dat de K er in wingdings (1 t/m 3) wat vreemd uitziet... Maar dat is dan inderdaad weer wel op alle PC's hetzelfde.
neen... de alt codes zijn niet overal hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat velen niet weten is dat je met Alt ook de kunt typen.

Bijvoorbeeld U0128 is het euro symbool dat kun je typen door Alt ingedrukt te houden en dan 0 1 2 8 in te typen.

Het grote voordeel van Unicode is dat elke code uniek; elke code geeft precies 1 karakter weer. Dit karakter kan wel op verschillende manieren worden weergegeven afhankelijk van het font, maar de betekenis is altijd overal gelijk.

Unicode is de oplossing voor al die verschillende taal en codepage instellingen.