Moet je altijd Rufus of Balena Etcher gebruiken om Linux Mint te installeren?

Waarom heb je deze (Windows?) programma's nodig om Linux distro's te installeren? Je kan toch direct van de Linux site de iso downloaden en installeren?

Vortexxx
een maand geleden
Met Balena Etcher, of Rufus maak je wat ze noemen een bootable of opstartbare USB stick waar je van kunt opstarten na POST. Je kunt een iso downloaden maar waar mount je die dan tijdens de opstartfase? Overigens heb je helemaal geen Windows programma's nodig, want Linux heeft zoiets al ingebouwd met het commando 'dd' Maar dan moet je wel al Linux draaien, en dat hebben de meesten niet, vandaar de logische keuze op Balena of Rufus.
BonBonvanJohn
een maand geleden
Er is in Windows toch ook een iso burner ingebouwd? https://www.digitalcitizen.life/burn-iso-file-windows/
Ik zeg maar iets. Ik gebruik Windows al jaren niet meer. Ik heb Manjaro.

Geef als eerste antwoord