Tooltje om zonnepanelen te koppelen aan een schakelaar.?

Ik heb zonnepanelen en een slimme schakelaar in de meterkast. Deze slimme schakelaar zet spanning op een laadvoorziening twee uur na zonsopgang en twee uur voor zonsondergang wordt de spanning eraf gehaald. Het idee is om mijn opbrengst van de zonnepanelen zoveel mogelijk zelf te gebruiken en het net te ontlasten. Echter mijn schakelaar is dom omdat deze niet gekoppeld is aan de opbrengsten van mijn zonnepanelen. Mijn omvormer Solar edge is antiek en kan eigenlijk weinig. Wat ik zoek is een tooltje dat mijn opbrengst zonnepanelen kan monitoren en kan gekoppeld kan worden aan een Tuya schakelaar. Bij meer dan 2kw aan opbrengst mag mijn auto laden. In april en mei zou ik dit willen verhogen naar 3kw.

een maand geleden
Ritsuka
een maand geleden
Homewizard heeft mogelijk iets voor je: https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-energy-socket/
Vortexxx
een maand geleden
In de situatie zoals jij schetst moet de auto als je bij het huis parkeert dan altijd verbonden zijn met de lader? Ik had in een vorige reactie die ik verwijderd heb een Janitza voorgesteld, maar dan moet je nog steeds zelf de 'intelligentie' verzorgen door een klein computertje met iets van Domoticz er op, of je moet naar een meer moderne inverter toe, maar in je verhaal maak ik al een beetje op dat je die route niet wil bewandelen, met Janitza kun je remote vermogen uitlezen in Domoticz en daar een logische 'if statement' omheen configureren met blocky o.i.d.
Janitza is duur, maar Domoticz is dan weer open source en dus gratis.

Geef als eerste antwoord