Hoe maak je een windows 10 instel usb zodat alles direct gaat naar hoe je wilt?

beste
ik zie soms in bedrijven dat ze een usb hebben en vanaf dat ze die instekken bij het instellen van windows 10 daan gaan direct alle instellingen naar hoe zij die willen maar hoe maak je zo'n usb?

1.5K
TurfGraver
2 jaar geleden
Dat heet een reference image.
Die kun je maken met de Microsoft Deployment Toolkit (MDT).
emiel2006
2 jaar geleden
ok dankuwel

Antwoorden (1)

Voor een automatische installatie waarbij alles vanzelf wordt ingevuld doe je door een 'unattended.xml' aan te maken waarin alle instellingen worden gezet die fungeert als een 'answer file' Om een USB stick te maken waarin deze bestanden worden aangemaakt doe je door de Windows Assessment and Deployment kit te installeren en op een PC waar je de USB stick wil maken. Meer info omtrent dit verhaal vind je in de bron.