Hoe krijg je logon script als een melding?

beste
ik heb een logonscript gemaakt met een tekts dan moet verschijnen een waarbij me dan gwn op ok moet duwen maar nu komt die tekst in een command prompt veld en dit zou in een gewone melding moete komen normaal kan dit toch maar hoe?

1.9K

Antwoorden (1)

Dit gaat het makkelijkst via een batch file die je aanroept via het logon script, het onderstaande is niet van mij, maar geeft een voorbeeld hoe die batchfile er uit moet zien.
@ECHO ON
SET TmpBatch=%temp%\~tmpLogonMessage.cmd
IF EXIST "%TmpBatch%" DEL /Q /F "%TmpBatch%"
SET msgboxTitle=This is my Message Title
SET msgboxLine1=This is my temp Message Window that pops up at Windows Logon
SET tmpmsgbox=%temp%\~tmpmsgbox.vbs
ECHO @ECHO OFF >>"%TmpBatch%"
ECHO IF EXIST "%tmpmsgbox%" DEL /F /Q "%tmpmsgbox%" >>"%TmpBatch%"
ECHO ECHO msgbox "%msgboxLine1%",0,"%msgboxTitle%"^>"%tmpmsgbox%" >>"%TmpBatch%"
ECHO WSCRIPT "%tmpmsgbox%" >>"%TmpBatch%"
START /MIN CMD /C "%TmpBatch%"
EXIT /B

En dan krijg je een boodschap zoals getoond in het plaatje.
Plaatje bij antwoord
2 jaar geleden
emiel2006
2 jaar geleden
Thanks!!!!