Hoe kan ik de Boot configuratie file herstellen?

Hallo

Ik wil graag mijn HP desktop upgraden van HDD naar SSD. Hij draaide perfect op Windows 10.
Ik heb een nieuwe SSD en een bootable stick gemaakt. Ik doorloop de configuratie en bij de laatste stap krijg ik deze foutmelding (zie afbeelding). Ams ik dan toch probeer op te starten op de SSD krijg ik het blauw scherm dat de Boot configuratie file benodigde data mist.

Ik heb al 3 keer opnieuw geprobeerd.

Waar kan de fout liggen? Ik heb al enkele keren die bootable stick gebruiken en Windows 10 op een SSD gezet, maar nu lijkt het niet te lukken.

Alvast bedankt!

Picture for question
2 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Het lijkt alsof er nog restanten van partities aanwezig zijn op die SSD, en of de HDD ook nog aanwezig is waardoor letter toewijzing aan de partitie compleet de mist in gaan. Zorg dat de SSD samen met de bootable USB de enige opslag apparaten aanwezig zijn. Klik vrijwel in het begin de knop 'custom install' (onderste optie) en zorg ervoor dat alle partities verwijderd zijn door deze te selecteren en daarna 'delete/verwijderen' te selecteren, als alle partities verdwenen zijn klik je 'new/nieuw' en geeft je de grootte van de partitie aan, bij voorkeur de hele capaciteit van de drive.(zie afbeelding) en hiermee zal windows de bootfiles op de juiste partitie kunnen bijschrijven en de BCD op de juiste wijze bijwerken.
Plaatje bij antwoord