Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je Windows upgraden naar 10 zonder een code?

Hallo

ik heb een laptop die oorspronkelijk op Windows 7 draaide, maar nu 10. Door een storing in het systeem, wilde ik deze herinstalleren op 10 (met een bootable stick), maar als ik de licentiecode op de sticker (die van Windows 7) wil ingeven, dan is deze niet geldig. Ik vermoede dat die code van de 7 dan ook ging gaan voor 10, omdat deze al eens geüpgrade was.

Ik heb nu een Windows 10 geïnstalleerd, maar zonder code en er is dus een watermerk rechts vanonder, hoe kan ik dit oplossen?

Groetjes

4 jaar geleden
1.5K
LeonardN
4 jaar geleden
Ik koop altijd even een Windows-key voor rond of onder de 10 euro. Gamivo bijvoorbeeld.
Soms moet je misschien wel even Windows geheel vers erop zetten en werkt dan een upgrade vanaf 7 niet.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je kan gratis je Windows activeren
Eerst Defender even uitschakelen
Even googelen op >daz Windows 10 loader
Binnen een paar minuten is je Windows geactiveerd.
Dit bestandje daar downloaden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Heb je nog de installatie van Windows 7 liggen die oorspronkelijk bij je laptop hoorde? Zo niet dan kan je misschien even rondvragen of iemand anders nog een OEM cd van Windows 7 heeft liggen. Gebruik die dan met de code om Windows 7 te installeren. Zodra deze is geïnstalleerd, kan je hem upgraden naar Windows 10 met "Windows 10 updateassistent". Dit laatste kan je downloaden met de link uit de bron ;).
(Lees meer...)
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding