Wanneer komt er een Personal Computer die nooit vast loopt of weer opstart met de programma's waar je mee bezig en gebleven was?

Dit mis ik nog steeds op de PC en daarom heb ik er zelf ook nog geen he!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (12)

die is er al
dat is een xt met ms dos 1.0
loopt niet vast
maar je kunt er vrij weinig mee
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een Apple met Mac OSX komt er het dichtste bij in de buurt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn besturingssystemen die vrij behoorlijk beantwoorden aan je vraag. Linux distributies vaak.

Verder gaan waar je gebleven was kan Word bijvoorbeeld ook al. Je kunt elke minuut een reservewerkkopie opslaan.

Hier wordt nog steeds aan gewerkt overigens. Absoluut nooit vastlopen is moeilijk voorstelbaar maar het verminderen kan wel. Windows Mobile 6.1 hersteld bijvoorbeeld stukken beter van vastlopers dan de voorgangers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alles waar het woord Windows in voorkomt kan je vergeten.

Zoals de mensen boven mij al zeggen kom je dan uit bij een Mac of bij Linux en dan met name Ubuntu. Het voordeel van Linux is dat het gratis is en gedraaid kan worden naast Windows. Dan kan je bij het opstarten kiezen wat je wilt draaien.

Enig nadeel van deze twee systemen is dat je geen .exe bestanden kan openen op een makkelijke manier. Hierdoor heb je dan geen last van een virus of andere troep.

Ze starten nog niet op met de programma's waarmee je bezig was maar bijv. internetpagina's worden wel onthouden en teksten in documenten ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je wilt dat je computer opent zoals je hem afsloot, inclusief open programma's, kun je in Windows de slaapstand functie gebruiken (dit is in te schakelen via het energiebeheer in het configuratiescherm, zie afbeelding). Hierbij wordt alle data uit het RAM geheugen opgeslagen in een bestand op de harde schijf, en als de computer weer aangezet wordt, zal Windows deze data weer uitlezen waardoor de computer in precies dezelfde status ontwaakt als voordat hij uitgeschakeld werd. De computer gaat verder dus wel helemaal uit (geen standby of iets dergelijks). Bijkomend voordeel is dat het opstarten op deze manier vele malen sneller gaat dan normaal opstarten.

Zie de bron voor meer informatie over het verschil tussen de slaapstand en stand-by.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan wel, maar zou niet logisch zijn, want dan zou hij meteen weer vast lopen (als hij op het punt begint waar hij vast liep). Een schone start heeft daarom een reden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal 100% zekerheid dat hij niet vastloopt zal nooit kunnen. Weliswaar worden er steeds snellere en betere computer onderdelen ontwikkeld waardoor je snellere en betere computers krijgt. Maar eigenlijk zul je daar weinig van merken, omdat met de ontwikkeling van de zogenaamde hardware (computeronderdelen) ook de ontwikkeling van software(programma's e.d.) doorgaat en de software wordt telkens zwaarder, waardoor je geen voordeel kunt halen uit een sneller systeem.

Systemen van Apple en Linux staan erom bekend erg stabiel te zijn, alleen is het nadeel dat de besturing heel anders is dan het gangbare Windows. Dit valt te leren, maar dan blijft nog de compabiliteitsachterstand. Het is nu eenmaal een feit dat de meeste programma's worden ontwikkeld voor Windows, omdat die eenmaal marktleider is.

Tevens kunnen Apple en Linux ook niet garanderen dat het systeem nooit vastloopt.

Wat je wel kunt proberen, is een nieuwe PC te halen en daar een ouder besturingssysteem op te gooien. Zoals bijvoorbeeld Windows XP of 2000. Lagere versies zou ik niet installeren, aangezien die gewoonweg té instabiel zijn.

Wat je ook kunt doen als je Windows Vista hebt en je wilt geen ouder systeem. De prestatie instellingen veranderen.

Dit doe je door op start te klikken en dan met je rechtermuisknop op Deze computer, Daar kies je de optie eigenschappen(onderste optie). Dan klik je op het tabblad geavanceerd. Onder het kopje Prestatie, klik op op instellingen.

Dan kom je in het onderstaande scherm.
Daar kies je de optie Beste prestaties.

Let wel op dat je inleverd op het uiterlijk van het systeem. Dus: Ófwel een strak en mooi systeem, óf betere prestaties.

Kortom het antwoord op je vraag is nooit.
Wel is het zo dat Microsoft tegenwoordig betere versies ontwikkeld van Windows, maar houd ook in je achterhoofd dat bij elke nieuwe versie ook weer nieuwe kinderziektes horen in het begin.
Dus als eind dit jaar Windows 7 uitkomt, laat het dan even links liggen totdat ze na een half jaar de kinderziektes eruit hebben gehaald.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voorlopig zal deze computer er niet komen. Fouten in Personal Computers komen door fouten het besturingssysteem, door bepaalde geinstalleerde software dat slecht is of niet goed samenwerkt met andere software, vanuit fouten in de hardware of andere externe factoren, bijvoorbeeld stroomuitval.
Om dit zoveel mogelijk te voorkomen kan je je computer bewust samenstellen met onderdelen van hoge kwaliteit. Hiermee bedoel ik hoge kwaliteit zowel in hardware als in de te gebruiken software. Dit kan goed in een windows of linux omgeving.
Aangezien je de hardware van Apple niet zelf kan kiezen, en ook de software wat je op een Apple kan draaien enigszins beperkt is vind ik niet dat een Apple de perfecte computer is dat nooit vastloopt.
Afhangende van het doel van je computer zijn er duizenden configuratie-mogelijkheden. Op tweakers.net zijn er regelmatig enkele 'best-buy' guides om je op weg te helpen.
Enkele punten voor een 'gezonde' pc dat goed draait:
- Koop je computer(onderdelen) van hoge kwaliteit, goedkoop is bijna altijd duurkoop.
- Zorg voor voldoende RAM geheugen, tegenwoordig is 2 gigabyte aan ram de standaard.
- Zorg voor stabiele stroom, dus niet alleen stroom maar zorg ook voor aarde. Een UPS back-up kan ook gebruikt worden voor veiligheid tegen stroomuitval en piekstroom.
- Installeer alleen de programma's die je echt gaat gebruiken, installeer geen overbodige programma's.
- Regelmatig onderhoud is een must, dus de schijf op fouten controleren, besturingssysteem opschonen, etc. is goed om vastlopers en andere fouten te voorkomen.
- Gebruik goede software om je pc te beveiligen, dus een goede antivirus, veilige browser, veilige emailclient, etc.
- Beveilig je netwerk, de meeste ADSL modems en routers hebben tegenwoordig een ingebouwde firewall, zet deze aan en configureer deze goed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het probleem is meestal de gebruiker zelf. Omdat de gebruiker zoveel wil met een pc. En daarnaast zo weinig verstand heeft van het apparaat en hoe te beveiligen dan is het vragen om problemen he.

De beste omgevingen zijn in het zakelijke circuit. Alles is geblokkeerd, behalve hetgene waar je ook daadwerkelijk aan moet kunnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het vastlopen van een systeem is een fout in de software, of soms in de hardware. Dit is nooit helemaal 100% uit te sluiten. Het ontwerpen van hardware en schrijven van software is immers mensenwerk.

Dat gezegd zijnde, het product Microsoft Windows heeft een slechte reputatie betreffende stabiliteit en software bugs die zeker niet onverdiend is. Unix-achige operating systemen zoals Linux en BSD zijn over het algemeen een stuk stabieler, maar ook deze software is zeker niet vrij van fouten.

Wat het tweede deel van je vraag betreft, dit is niet mogelijk. De huidige staat van al je programma's staat in het geheugen van de computer, en dit gaat verloren bij een reset van het systeem. Bovendien is deze informatie bij het optreden van een bug zowiezo niet betrouwbaar meer.

Overigens bieden vrijwel alle moderne laptops en ook sommige moderne PC's wel de mogelijkheid om de huidige staat van je programma's op te slaan en bij een latere boot te herstellen. Dit heet een "suspend". Maar hiermee kun je helaas niet van fatale fouten herstellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alle PC's waar je geen microsoft OS op installeert zullen bij benadering aan deze eis voldoen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hahahah, nee je hebt altijd wel een PC die 1x vastloopt maar als je de minste vast loopers wilt moet je Mac OSX pakken of een linux Distro.