Hoe kan ik zelf een simpel bestuuringssysteem maken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dit gaat in principe niet zo makkelijk. Als ik uit je vraag opvat dat je een simpelere versie wil maken van Windows, zou je programmeer ervaring nodig hebben en het liefst een team. Kijk gerust verder op deze website: https://www.wikihow.com/Make-a-Computer-Operating-System
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat vroeg Linus Torvalds zich 27 jaar geleden ook af op een forum.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Maar ik zoek eigenlijk een site waarbij je met een soort van bouwblokken een os kan maken weet iemand zo een site ?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik denk dat er niet zo'n website bestaat Mastermaxim09
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zou iemand meschien een site weten waar je een soort van tutorial krijgt hoe dat moet (liefst nederlands als het moet engels)
LeonardN
5 jaar geleden
Een OS programmeren is gok ik de laatste stap in een lange weg van programmeerervaring. Waarom begin je niet bij iets simpels. Wellicht zelfs HTML en dan javascript en dan... en dan... en dan ben je ondertussen vast genezen van het idee dat je een OS wil programmeren. En zo niet heb je dan wellicht een vaag idee hoe je het moet doen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Er bestond wel een dienst waarmee dit relatief makkelijk kon: https://en.wikipedia.org/wiki/SUSE_Studio. Maar sinds afgelopen februari bestaat het niet meer. Het wordt opgevolgd door dit: https://studioexpress.opensuse.org/.
Het vanaf scratch maken van een besturingssysteem, is heel veel werk, mocht je iets zoals Windows, Mac OS of Ubuntu willen maken. Daarnaast zal het waarschijnlijk jaren duren als je er elke dag eventjes aan werkt en als je de documentatie goed doet, zoals het hoort in de software engineering.

Antwoorden (1)

Zo heel moeilijk is dat niet ik zelf ben 15 jaar en heb al 2 pc’s inelkaar gezet eentje was 600€ en eentje 1600€ dus dat moet jou ook wel lukken