Kan ik op mijn Macbook Air 128GB 2017, Windows 10 installeren op een externe harde schijf?

Ik heb een MacBook Air 128GB 2017, ik wil hier graag Windows 10 op maar, omdat dit teveel ruimte in beslag neemt, vraag ik mij af kan dit via een externe harde schijf. Ik bedoel dus dat ik Windows installeer en dat ik geen geheugen van mijn mac zou moeten afstaan om er Windows op te kunnen draaien.

Dus eigenlijk dat het hele besturingssysteem en alles wat ik via Windows download op die schijf komt te staan.

Simpel uitgelegd: Ik zet mijn mac aan, zonder externe harde schijf --> windows draaien niet mogelijk, omdat er niks van windows op mijn mac staat.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
LeonardN
6 jaar geleden
Dat zou moeten kunnen.
https://9to5mac.com/2017/08/31/how-windows-10-mac-boot-camp-external-drive-video/

Antwoorden (1)

Je zou windows kunnen installeren op een externe harde schijf. Maar je hebt hier niks aan omdat Apple dit niet ondersteund, hij zou altijd automatisch MacOS starten. Je zou wel een VM (Virtual Machine) op je macbook kunnen draaien met daarop windows.

Ik hoop dat ik je vraag hiermee heb beantwoord.
-Milo
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
macuser2000
6 jaar geleden
onzin, dit is zeker mogelijk. ik heb het zelf een tijd gehad voor mijn macbook die 64gb had; het was niet heel erg snel, maar het kan zeker.
LeonardN
6 jaar geleden
@macuser2000
Welke methode heb je gebruikt? Is dat die aangegeven in mijn reactie onder de vraag? Of is het een andere.
macuser2000
6 jaar geleden
nee, ik heb windows toen gewoon geïnstalleerd op een externe schijf. hij deed het toen zonder enige problemen. alleen inladen van drivers was soms vervelend, omdat het dus niet via de sata lijn maar via de usb lijn ging. maar het is sowieso niet aan te raden om dat via usb te doen, maar als de vragensteller het perse wil; het kan wel