Waarom kan ik windows 7 niet installeren?

ik ben in het bezit van een macbook pro mid 2014 15 inch. ik wil hier graag windows 7 opzetten, omdat mij deze nog steeds het meest bevalt. echt loop ik tegen een probleem aan. ik heb met bootcamp assistant de installatieschijf aangemaakt (op een externe hdd, ook al op usb stick geprobeerd, zelfde probleem) en zodra ik hem opstart gaat alles goed: tot het eerste menu. ik kan mijn muis en toetsenbord niet gebruiken en daarmee kom ik niets verder. externe muis en toetsenbord ook gebruikt, werkt niet. de twee usb poorten beiden geprobeerd: werkt ook niet. hoe lost ik dit op

ik heb mijzelf wel een beetje ingelicht, en het schijnt iets met usb 3.0 drivers te maken hebben, maar ik kom er niet uit

Specs
- Macbook Pro 15 Inch Retina (mid 2014)
- intel core i7 2.2 ghz 4770HQ
- 16Gb ram
- 256 gb ssd

Antwoorden (1)

Windows 7 is een oud besturingssysteem dat niet meer wordt ondersteund door Microsoft. Als je Windows 7 wilt installeren, heb je een licentiecode nodig. Als je deze niet hebt, kun je Windows 10 downloaden en installeren.
Bronnen:
een maand geleden