Hoe kan ik win7 en Linux via GRUB draaien? (dualBoot)

Hallo,
Ik heb windows 7 geïnstalleerd die werkt perfect.
Nu heb ik linux OpenSuse ook geinstalleerd, apart in een andere partitie, maar nu kan ik windows 7 niet meer goed bootten. Je ziet hem dan wel gewoon normaal opstarten, maar na 10sec keert ie terug naar de bootscreen.
Ik heb linux via een oude winxp cd eraf gegooid, toen kon ik het opstarten wel herstellen via de win7 cd wat daarvoor niet kon. Nu is mijn vraag, is het mogelijk om OpenSuse en windows7 samen te kunnen draaien op 1 computer via GRUB? Of zijn er ook nog andere methodes die mij verder kunnen helpen? Alvast super bedankt!!!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

De ellende is dat Windows 7 zo zijn eigen idee heeft over hoe jij je master boot record mag indelen. Ik heb erg goede ervaringen met de volgende methode:

1. GParted Live gebruiken om 2 (of 3, 1 voor files) partities te maken. Doe geen moeite met bestandssystemen enzo, dat wil Windows toch liever zelf doen.

2. Installeer Windows 7 normaal

3. Intalleer Linux (ik gebruik Ubuntu, maar Mint werkt ook)

4. klaar, alleen nog grub configureren, gewoon /etc/grub.d/config aanpassen. Even in de documentatie van Grub kijken.