microsoft office : hoe kan ik van administrator machtiging afkomen?

regelmatig overkomt het mij dat als ik een bestand wil bewerken of verplaatsen of zo, ik als bericht krijg dat ik daarvoor administratormachtiging moet hebben. dat maakt het soms onnodig lastig.
ik ben enige die op pc werkt, kan dat niet omzeild worden?

Toegevoegd na 1 uur:
dit is echt een standalone pc!
ik heb een aantal mappen die zich niet laten verplaasen ,ook niet met de suggesties die gedaan zjn, hoe verder?
ik wil er gewoon helemaal van af , dus niet alleen als ik op probleem stuit, die oplossing zie ik nog niet, inloggen als administrator geeft een onprettig beeld op het scherm

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
20.3K

Antwoorden (2)

Jawel, dat kan.

- rechterklik op het bestand
- tabblad Beveiliging
- knop Geavanceerd
- tabblad Eigenaar
- zoek je eigen naam op, klik deze aan en klik op Toepassen

Dit kan ook met folders, zodanig dat alle bestanden in de folder worden gewijzigd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat kan. Dan moet je even UAC uitzetten.

Onder windows 7:

Ga naar start en toets in "UAC" > change user account control settings > schuifje aanpassen naar het gewenste niveau > opslaan en klaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en op welk niveau moet ik m dan zetten? is dat niet gevaarlijk om te doen, bijvoorbeeld als je je vergist?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
schuifje staat al op tweede positie