PC opeens heel traag, hoe kan dit?

Ik zat te gamen en had op mijn andere monitor Youtube aanstaan, op de achtergrond alleen nog Discord open. Toen opeens het scherm bevroor. Mijn muis bewoog niet meer en alles liep helemaal vast. Ik heb 5 minuten ongeveer gewacht zonder resultaat. Ik heb de pc toen maar handmatig uitgezet. Toen ik hem opnieuw wou opstarten deed hij er zo lang over dat na 20 minuten ik hem weer handmatig heb uitgezet (wat misschien niet zo slim was). Na drie keer aan en uit zetten kwam hij eindelijk bij het inlogscherm. Ik dacht dat hij het zelf had opgelost, alleen bleek toen dat alles enorm traag was. Chrome doet er heel lang over om een pagina te laden en veel programma's willen niet eens opstarten.
Ik hoor wel al een tijdje een zoem geluid wat ik meestal kon oplossen door een tik tegen de pc te geven.

Is dit op te lossen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Het uitstoffen van het systeem zou hier best veel op kunnen lossen. Doe deze een keer open en blaas het stof eruit, ook grondig bij de fans in je systeem doen. Als het dan door de warmte komt, is het probleem zo zeker opgelost.