Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

PC opeens heel traag, hoe kan dit?

Ik zat te gamen en had op mijn andere monitor Youtube aanstaan, op de achtergrond alleen nog Discord open. Toen opeens het scherm bevroor. Mijn muis bewoog niet meer en alles liep helemaal vast. Ik heb 5 minuten ongeveer gewacht zonder resultaat. Ik heb de pc toen maar handmatig uitgezet. Toen ik hem opnieuw wou opstarten deed hij er zo lang over dat na 20 minuten ik hem weer handmatig heb uitgezet (wat misschien niet zo slim was). Na drie keer aan en uit zetten kwam hij eindelijk bij het inlogscherm. Ik dacht dat hij het zelf had opgelost, alleen bleek toen dat alles enorm traag was. Chrome doet er heel lang over om een pagina te laden en veel programma's willen niet eens opstarten.
Ik hoor wel al een tijdje een zoem geluid wat ik meestal kon oplossen door een tik tegen de pc te geven.

Is dit op te lossen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het uitstoffen van het systeem zou hier best veel op kunnen lossen. Doe deze een keer open en blaas het stof eruit, ook grondig bij de fans in je systeem doen. Als het dan door de warmte komt, is het probleem zo zeker opgelost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding