Ik heb geknoeid met de bios: woorden en getallen van de bios veranderd. Hoe vind ik de juiste Bios?

achter prim slave en seond. slave staan getallen...ik kan ze veranderen als ze blauw zijn. Maar welke zijn de juiste? Mijn comp start bijna niet meer op en nadat ik knoeide met de bios al helemaal niet meer. Het scherm knippert als het lukt om in de veilige modus op te starten. Hoe kom ik er weer in?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat Wolgen zegt is prima. Nog een optie is: Fail Save Settings laden in de bios.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 kan ook inderdaad maar weet je zeker dat die optie er is in elke bios? Volgensmij heeft niet elke bios die. ( zit er niet dagelijks in en vooral niet op verschillende pc's)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna elke bios wel, in exotische biossen wordt het ook wel eens optimized genoemd.

Andere antwoorden (3)

Terug naar de bios gaan en drukken op: load default settings.

Vervolgens safe and exit.

Je bios komt dan weer in de begininstellingen zoals ze officieel horen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
andere 2 andwoorden zijn prima lukt het niet?
als je een dektop hebt kun je heel eenvoudig het knoopcel batterijtje wat op je moederbord zit eruit halen,
deze laat je er een minuut ofzo uit en dan worden je bios instellingen weer gereset.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
andere 3 andwoorden zijn prima lukt het niet?
bij een aantal moederborden moet je een Jumper plaatsen om de BIOS instellingen te wissen/naar default, tijdens het opstarten.

Ook kan het zijn dat de Default instellingen niet overeenkomen met hoe de hardware momenteel is aangesloten. Pak dan het boekje van het moederbord erbij (of download deze bij de leverancier) en ga stap voor stap te werk om te kijken welke instelling er anders moet.

b.v. Start hij op met een melding dat de hardeschijf niet gevonden kan worden, kijk dan eerst welke instelling daar betrekking op heeft, probeer het uit voor je de volgende aangaat.

TIP: Als alles weer werkt, maak met een digitale camere foto's van elke pagina in de BIOS die je hebt aangepast. Dan overkomt je dit geen tweede keer.