Als ik iets kopieer, waar wordt dit dan opgeslagen?

Als ik een stuk tekst kopieer. Waar wordt dit dan bewaard?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

De tekst wordt dan tijdelijk opgeslagen op het klembord.

Het klembord (Engels: clipboard) is een functie in het besturingssysteem van een computer, die een deel van het computergeheugen reserveert voor kortetermijnopslag. Het klembord maakt het mogelijk om informatie TIJDELIJK op te slaan en later weer op te vragen. Met behulp van deze functie is het mogelijk informatie uit te wisselen tussen verschillende computerprogramma’s.

Er zit een aantal nadelen aan het klembord.
Er kan slechts één item per keer opgeslagen worden en als je de computer uitzet ben je het item kwijt.
Het is vaak niet mogelijk om de informatie die op het klembord opgeslagen staat gemakkelijk te bekijken. Onder Linux is dit wel mogelijk, en ook kunnen meerdere gegevens bewaard blijven.

Toegevoegd na 16 uur:
Met dank aan PSpeurneus66
Met deze Clipboardviewer kun je je klembord wel zien:
https://www.bleepingcomputer.com/download/free-clipboard-viewer/dl/305/
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@ SimonV + Als kleine uitbreiding zal ik bijvoegen dat je de inhoud wel kunt zien als je de oude Clipboard Viewer van Win XP (clipbrd.exe ) overbrengt naar
Win 7,8 of 10 Je kunt ook deze gebruiken van
http://www.freeclipboardviewer.com/ Om het eenvoudig te houden gebruik de portable versie FreeClipViewer.exe (de 1ste in de lijst)
SimonV
6 jaar geleden
Bedankt voor je tip!
Ik heb 'm toegevoegd, alleen is downloaden via Download.com niet heel veilig: vaak worden dan PUPs (Potential Unwanted Programs) meegeïnstalleerd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jij bedankt voor je reactie. Ja, je hebt gelijk, voorheen was Cnet en Download.com veilig, maar nu weet je niet wat je kunt verwachten.
In dit geval is het ok omdat , wat ik aanraadde,geen installatie nodig heeft, maar vond het vreemd dat het het enige bestand was dat van Cnet moest komen. Maar voordat ik een programma aanbeveel, test ik het zelf in een "zandbak" en kan zien wat er allemaal geïnstalleerd wordt.
Als er "rommel" bij zit ,waarschuw ik daarvoor of raad het niet aan. Als enigszins mogelijk haal ik bestanden van de originele bron..
SimonV
6 jaar geleden
Geweldig dat je zo zorgvuldig bent!
Maar als iemand over een half jaar deze reactie leest, weet je niet of het programma via Download.com nog steeds rommelvrij is... ;-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je compliment en je hebt absoluut gelijk , maar tegenwoordig kun je heel weinig websites 100% garanderen, want zelfs betrouwbare kunnen - tijdelijk - geïnfecteerd zijn
of de auteur heeft intussen "bundleware" toegevoegd, dus je moet gewoon "straatwijs" worden en opletten tijdens de installatie of van te voren uitproberen in een programma zoals Sandboxie of een VM - iets wat ik bijna altijd doe.