Waar kan ik gegevens over mijn videokaart vinden?

Hoi, Voor een bepaald spel heb ik een videokaart nodig die voldoet aan de volgende gegevens: '512 MB VRAM and should be a DirectX 9-compatible with Pixel Shader 3.0 support'. Voor zover ik heb opgezocht heb ik een NVIDIA GeForce 315 met 512MB. Maar hoe kan ik opzoeken of het 'DirectX 9-compatible with Pixel Shader 3.0 support' is?

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
`Hoi, voor te kijken wat je voor een versie directX, je videokaart gegevens, je processor, geluid, geheugen, bijna alles van je besturingssysteem van je pc of laptop type je bij zoeken DXDIAG in, dat was het, veel succes.
m.v.g
Rob Wolters

Het beste antwoord

https://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_300_series

DirectX 10.1 (dus beter dan 9)
Shader model 4.1 (dus ook beter)

Nu niet gaan juichen het is echt een hele zwakke kaart die maar net aan de game zal kunnen draaien gok ik. Welke game ga je spelen?

Als je kan zou ik de kaart vervangen voor iets leukers. Een kaart van 80eu zou al die 315 uit het water blazen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
okee, bedankt! ik zal wel eens op zoek gaan naar een andere videokaart. Ik was van plan Hired ops te spelen maar ik kan het niet spelen en ik ben nu op zoek naar wat er juist te slecht is aan mijn pc, mischien is hij gewoon wat oud geworden haha. Hartelijk bedankt!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee vaak is een PC niet te oud als je wil gamen maar ENKEL de videokaart te zwak. Betere videokaart erin en je hebt een prima oplossing. Wat is de rest van je PC? Processor (CPU?)
RAM
Windowsversie
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
We hadden eerst windows 7 64 bit maar die inmiddels al naar windows 10 geupdate. processor: intel core i3 processor 530 En het RAM geheugen weet ik niet zo goed waar ik dat moet vinden, ik zie hier wel staan '500GB HDD' en '4GB DDR3 memory' Sorry voor het amateurisme. Enig idee wat er juist te slecht aan is? Alvast bedankt!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
RAM geheugen heb ik inmiddels ook al gevonden: 4GB
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Okee ik heb het probleem gevonden, te weinig ram geheugen. Bedankt voor de hulp!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dus eigelijk met een nieuwe videokaart en ram geheugen zou ik goed moeten zijn?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=24181&game=Hired%20Ops RAM is niet veel maar ook niet te laag.
Met een betere videokaart ga je veel meer resultaat halen dan het bijvoegen van RAM. Je videokaart is nu het echt euvel.
Je moet een GT 720 hebben en je hebt een GT 315 . Stel het je zo voor. Elk jaar komt er een beter
GT x20 uit.
320,420,520,620,720 etc.nu zitten we bij 1020.
Het eerste getal geeft de generatie aan, het tweede getal hoe goed de GPU is. Eigenlijk wil je dus niet een 1020, maar een GTX 1060 of GTX1070 of 1080. Of een paar jaar geleden wilde je een GTX 770 of GTX 780. Ook je processor is wat aan de magere kant. Een hele oude i3 (dualcore). Maar de GPU zal de doorslag geven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
wow okee, hier heb ik een hele boel van bijgeleerd. Ik denk dat ik het begin door te hebben. Super hard bedankt!