KB974417 wordt steeds geinstalleerd bij het opstarten bij windows update. Hoe kan ik die update voor KB974417 uitschakelen?

Als ik de update installeer komt er een na een tijdje "Voltooid". Als ik de PC terug opnieuw opstart, wordt diezelfde update weer voorgesteld (dus weer KB974417). Zo gaat dit maar door. Zelfs bij afsluiten pc gaat die die update installeren. Sluit de PC niet af, deze wordt automatisch afgesloten komt er dan. Start ik de computer daarna (na die installatie dus) terug op, verschijnt er weer voorstel om die update te installeren. Dus die update lukt niet om te installeren op mijn PC. Hoe kan ik deze update uitschakelen, dus hij moet niet geinstalleerd worden. Hoe doe je dit in Windows XP?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Problemen met Windows Update oplossen
Het ontstaan van problemen met de updatefunctie van Windows is geen zeldzaamheid: zo worden afgehandelde updates na een herstart opnieuw aangeboden of toont Windows elke keer weer een foutmelding omdat een specifieke update niet is gelukt. Veel van deze problemen zijn eenvoudig op te lossen door Windows Update te resetten! Met deze herstelactie worden de update-installatiebestanden en de updategeschiedenis gewist, dit veroorzaakt echter geen noemenswaardige moeilijkheden.

Het resetten van Windows Update
Voordat Windows Update wordt gereset, is het noodzakelijk dat de service Automatische updates tijdelijk wordt gestopt. Met het commando SERVICES.MSC in het uitvoerveld van het startmenu wordt de beheermodule voor de services opgestart. Klik met rechts op de betreffende service en kies voor Stoppen. Vervolgens kan de map C:\Windows\SoftwareDistribution (met daarin de updategeschiedenis en eerder gedownloade updatebestanden) met behulp van de Windows Verkenner worden verwijderd. Hoewel het niet noodzakelijk is, kan deze map ook worden gebruikt om er een back-up van te maken door simpelweg de mapnaam te wijzigen in SoftwareDistributionOrg (in plaats van deze te verwijderen). Nadat de map SoftwareDistribution is verwijderd (of door middel van naamswijziging geback-upt), kan de service weer worden geactiveerd: klik met rechts op dezelfde service en kies voor Starten. Door handmatig de updatefunctie op te starten kan worden gecontroleerd of deze weer naar behoren werkt (is dat het geval dan kan de eventueel gemaakte back-up SoftwareDistributionOrg weer worden verwijderd). Werd gebruik gemaakt van Microsoft Update (voor het automatisch downloaden van updates voor álle Microsoft-producten) dan moet dat wederom worden geactiveerd.

TIP: Heeft het resetten van Windows Update niet geholpen, kijk dan eens of de problemen worden opgelost door de instellingen van Internet Explorer te resetten (via Extra, Internetopties, tabblad Geavanceerd, knop Opnieuw instellen). Hierna is het wel noodzakelijk de startpagina en enkele instellingen te herstellen. Afhankelijk van de persoonlijke wensen kan het zijn dat nog een aantal invoegtoepassingen moeten worden geactiveerd, neem voor de zekerheid de hele lijst dus nog even door (via Extra, Invoegtoepassingen beheren)!

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie bron ook voor het uitschakelen van windows updates.. Maar dit raad ik niet aan, aangezien je dan geen (toekomstige) essentiele updates binnenkrijgt