Kan ik mijn laptop upgraden(ASUS A555L(X555LJ))?

Ik vraag mij af of het mogelijk is om mijn laptop om te kunnen bouwen tot een snellere laptop zodat ik bijv. The Witcher 3 op high settings met een goeie FPS kan spelen. Nu speel ik het op low settings en is net aan te spelen.

Wat er nu in mijn laptop zit is:
6 GB RAM
Intel Core i7-5500U
Tot 2.40 GHz

Als het zou kunnen, wat zou er dan vervangen moeten worden en waarom dat specifiek?

Toegevoegd na 1 minuut:
(ook zit er de GEFORCE 920m in)

Weet jij het antwoord?

/2500

De enige haalbare kaart is het vergroten van je RAM-geheugen. Witcher 3 vereist minimaal 6GB en daar voldoe jij net aan. In de praktijk zijn minimale eisen vaak onvoldoende. Alle andere componenten zijn niet realistisch te vervangen door andere in een laptop als deze (Grafische kaart, FPU, CPU), etc. In theorie is alles mogelijk en als je heel handig bent zou je zelfs in een laptop allerlei componenten kunnen vervangen, maar gezien het feit dat je deze vraag stelt krijg ik niet die indruk. Ik zou het houden op het vervangen van de 6GB door 8 GB RAM-geheugen.

Het enige dat je kunt upgraden is het werkgeheugen (RAM), ik raad aan dat je dit opschroeft tot 8GB of, indien het budget dat toelaat, 16GB. De processor en de grafische chip lijken gesoldeerd te zijn en dus lastig / onmogelijk te vervangen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100