Bij het zoeken naar mijn Pc's op het netwerk krijg ik nogals eens het verzoek Synchoniseer de computerklok hoe kan dit ?

De hele melding is:
Synchroniseer de Computerklok met u lokale standaardtijd

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Het beste antwoord

Synchronisatie is key bij synchrone data overdracht wat feitelijk in het netwerk normaliter met pakketjes gebeurt, alles heeft een zogenaamde timestamp dus het is zaak dat de klokken in de pas lopen met de rest in het netwerk voor een zo soepel mogelijk lopend netwerk. Bij grote installaties zijn de PDC's ook vaak te NTP's in het netwerk voor tijdsynchronisatie, voor thuis synchroniseren we bij voorkeur aan de ISP.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoe je synchroniseert aan een NTP server is door met de rechtmuis op de klok te klikken en dan 'tijd aanpassen' aanklikken, en kies daarna het Internet tabje. Als jouw netwerk geen internet heeft dan is synchroniseren met een NTP server niet mogelijk tenzij je router die rol kan overnemen.