Hoe kom ik af van de melding dat mijn PC wil updaten?

Telkens wanneer ik mijn PC afsluit, zegt hij "Updaten en afsluiten". Ik kan ook kiezen voor "Updaten en opnieuw starten". Kennelijk vindt hij dat er een update klaarstaat.

Maar... bij het afsluiten wordt er niets ge-updatet. Ook bij het starten zie ik geen tekenen van een update.

Toch blijft hij "Updaten en afsluiten" zeggen, of "Updaten en opnieuw starten", elke dag weer. Dit duurt nu al een paar weken.

Hoe kom ik hier vanaf? Is er echt een update, dan wil ik dat hij die doet. Is er geen update, dan wil ik dat hij niet meer zegt dat er een update is.

Windows 10 UK, 64-bit.

Cryofiel
7 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Da's apart je zegt een UK versie te hebben, maar de update meldingen zijn in het Nederlands? Anyway, probeer eens tijdens runtime Windows eens te updaten, voer bij cortana het woord 'update' in en volg je verstand naar de windows update app. Probeer anders eens de boot en afsluit routine in veilige modus? Waarschijnlijk heb je een iets te restrictief virusscannertje.
Cryofiel
7 jaar geleden
Nee, ik heb ze vertaald in "zo ongeveer Nederlands". Ik heb geen virusscanners
fremar
7 jaar geleden
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/971058/how-do-i-reset-windows-update-components
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Altijd de meldingen letterlijk neer zetten zoals je ziet en niet vertalen, want anders kan een specialist niet de juiste antwoord vinden. En geloof mij de meldingen lijken op elkaar, maar net die andere woordkeuze of spelling maakt dat de melding een andere oorzaak heeft.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als MCP mag ik niet vertellen hoe je de melding uitschakelt ook zou ik dat weten, omdat dat de computer kwetsbaarder maakt. En sommige updates zijn verplicht door Microsoft gemaakt, dit om te voorkomen dat een krachtig virus of aanval meer dan een computer plat legt. .
Cryofiel
7 jaar geleden
Opeens was de melding er niet meer. Een paar dagen later werd de computer ge-update. Nu lijkt alles dus weer in orde te zijn.

Antwoorden (1)

Je kunt deze melding kwijt raken door naar de oorzaak te kijken. Dus de update handmatig te doen. Of het automatisch updaten uit te zetten. Waarschijnlijk staat in het update centrum welke update automatische geïnstalleerd probeert worden en waarom dit niet gaat. Mocht je er zelf niet uit komen laat dat even iemand anders even mee kijken die het updaten en installeren van updates handmatig vaker heeft gedaan. Twee paar ogen zien altijd meer dan een. En je kunt er alleen van leren. Windows 10 zit zo in elkaar dat je niet veel fout kunt doen, veel gaat achter de schermen, dus je ziet de foutmeldingen niet meer direct. Wel even inloggen als systeembeheerder met alle rechten, maar de meeste huisgebruikers zitten in hun thuiscomputer altijd als de hoofdgebruiker er in.