Wanneer wordt Windows 7 verwacht en het verschrikkelijke Vista begraven?

Gelukkig draai ik nog op XP en kan Vista dus overslaan, nu alleen wachten.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Volgens onderstaand nieuwsbericht zou volgens de planning Windows 7 al in eind september of begin oktober 2009 verschijnen. Maar niemand weet het zeker. Microsoft zit natuurlijk met een dilemma. Aan de ene kant willen ze een kortere release cycle (Vista kwam 5 jaar na XP en dat is gewoon erg laat in vergelijking met de concurrentie), aan de kant willen ze niet dezelfde fout maken als bij Windows Vista (een OS releasen wat nog vol kinderziektes en bugs zit, wat zorgt voor een berg slechte publiciteit).

Ik zou hier aan toe willen voegen dat waarschijnlijk Windows Vista op dat moment ook meteen "begraven" wordt. Vele bedrijven zijn bij XP gebleven om Windows 7 af te wachten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

In principe in 2010, volgens MS: 3 jaar na de start van Vista (januari 2007). Maar met Microsoft weet je 't nooit - kan best anderhalf jaar langer duren.

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat is er mis met Windows Vista? Het is een stuk veiliger en gebruikersvriendelijker dan Windows XP. Het is alleen een TE grote stap geweest voor veel Windows XP gebruikers. Vrijwel iedereen werkte nog met de Windows 98 'look' en sloeg de Windows XP look over. Logisch dat Windows Vista zo gehaat wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met respect voor Billen Co, de tijden van Windows als overheersend OS zijn voorbij.

Als je op de server kant nog Windows neemt ben je of een Overheidsinstantie of een grote Corporate club die het vanuit status overweging belangrijk vind, want er zijn genoeg betere Linux alternatieven.

Ook voor de particulier wordt het steeds interessanter om van een onafhankelijk OS te installeren!

(Moet zijn Bill en Co)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met dit antwoord ben ik het in geheel niet eens. Ik werk in een redelijk klein ICT-bedrijf van 10 werknemers. We hebben een paar grote en een paar kleine klanten. Bijna allemaal verkiezen ze Windows boven Linux. De mogelijkheden die Windows Enterprise 2003 heeft of een small business server van Windows zijn zovele malen groter dan een linux server heeft... Hierbij komt ook nog dat de ondersteuning op een linux server ver te zoeken is... of je moet het al ondersteuning vinden als je alle linux-fora's af moet zoeken om een antwoord te krijgen op je vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De meeste bedrijven hebben gewoon helemaal geen onderzoek gedaan naar de verschillen tussen OS'en, en kiezen gewoon de bekende weg. Dus dat is geen argument. Ik vraag me wel af wat Windows Enterprise 2003 kan en Linux niet. Dus nou moet je ook 'B' zeggen en voorbeelden noemen. Geen ondersteuning is gewoon onzin, er zijn genoeg bedrijven die ondersteuning bieden op geleverde Linux-distro's en machine's. Zie bijvoorbeeld http://www.ubuntu.com/support/paid
Er gaan geruchten dat Windows 7 al eind mei zou worden uitgebracht. Het is natuurlijk allemaal koffiedik kijken. Maar gezien de kwaliteit van de Beta versie waar ik mee werk zou ik me kunnen voorstellen dat Windows 7 nog dit jaar gaat uitkomen. Ik heb nog maar weinig echte problemen gehad met 7 en het draait als een speer op mijn Samsung Netbook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je vraagstelling is redelijk suggestief.
Ten eerste is de verwachte of zelfs geuite leverdatum bij M$ nooit de datum dat het product echt beschikbaar komt. Veelal komt de software pas maaanden later uit.

Dan moet je er nog aan komen, waarschijnlijk tezamen met nieuwe hardware. Vaak gaat dat aanvankelijk via OEM's en zal de prijs van een losse gebruikslicentie veel te hoog zijn (kopen doe je een OS van M$ al sinds XP niet meer).

Voorts zal Vista never nooit niet begraven worden, dat zal enkel langzaam en pijnlijk afsterven. Daarmee zal het nog jaren duren voordat M$ zich van de grootste blunder van de eeuw kan ontdoen.

Dus om kort te gaan: Je kunt nu al beschikken over een bèta van w7. Een eerste officiële release wordt begin 2010 verwacht... Dus, als vista zo ködt is, en dat is het, waarom kijk je dan niet naar een alternatief OS zoals XP, Mac of Linux..?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als alle ingebouwde backdoors bijna ondekt zijn zal de nieuwe "opeens" klaar zijn
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Suggestieve vraagstelling - bijna een flame bait.

Ik vind zelf Vista een prachtig OS. Ik ben er heel blij mee.

Ik geef toe dat je het wel flink moet instellen nadat je het hebt geïnstalleerd. Veel van de automatische functionaliteit uitzetten, de "look and feel" aanpassen, enzovoort.

Als je dat eenmaal gedaan hebt, werkt het goed, snel, stabiel, veilig, noem maar op.

Van UAC heb ik werkelijk NOOIT last. Toch heb ik het gewoon aanstaan. Kan iemand mij eens uitleggen wat je moet doen om zoveel UAC-prompts te krijgen? Goed, als ik mijn firewall-instellingen wil aanpassen, of een nieuw programma wil installeren, ja, dan komt UAC ertussendoor piepen. Maar dat VERWACHT ik ook, en dat WIL ik ook. Verder zie ik het nooit.

Ik denk inderdaad dat Vista een te grote stap is geweest. In XP kon je nog doen wat je wilde, of het nu veilig/verstandig was of niet. Vista is het eerste OS dat de gebruiker *dwingt* zich tegen zichzelf te beschermen. Dat was niemand gewend, vandaar alle geklaag. Nu Vista die storm heeft opgevangen, is men gewend aan het idee, en zal Windows 7 zonder problemen worden ontvangen. Terwijl Windows 7 in mijn ogen niets anders is dan een wat opgepoetste versie van Vista - vandaar ook de korte tijd tussen Vista en Windows 7.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan heb je vast Service Pack 1 geinstalleerd. Zoals je hier http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc709618.aspx kunt lezen, heeft Microsoft het aantal UAC-meldingen behoorlijk teruggedrongen wegens de vele kritiek daarop. Windows Vista is nu niet meer zo slecht als toen het werd uitgebracht, ze hadden gewoon beter moeten testen.