waarom kan je bij verwijderen/kopieren van bestanden op de computer wel op: "ja op alles" klikken maar is er geen: "nee op alles" ?

waarom is dat niet? kan je dat instellen of iets?

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij xp

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Omdat nee op alles niet bestaat, dan is het namelijk niets....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
houd de ctrl toets ingedrukt als je op nee klikt, dat betekend voor je computer nee op alles
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wist ik nog niet, ik ga het eens testen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij is het SHIFT + Nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@som dat zou ook kunnen, een van de twee, ik gokte op ctrl marr het zou net zo goed SHIFT kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk eigenlijk dat dat niet werkt.
Dat heet "Cancel"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet correct, daarmee annuleer je de actie.
Dat zou een overbodige optie zijn en daarom is die niet beschikbaar. Waarom zou je er voor kiezen iets te verwijderen/kopieren om vervolgens 'nee' te willen zeggen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zodat je "nee op alles" kunt gebruiken als bestanden niet worden overschreven ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat klopt, maar in de vraag wordt alleen gesproken over verwijderen/kopieren en niet over 'overschrijven'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is er geen standaard opdracht met overschrijven, alleen kopiëren, verwijderen en verplaatsen. Overschrijven is een actie van de kopieer- en verplaatsfunctie, wat mij betreft hoort het er in dit geval toch wel tussen.
Ik gebruik Total Commander als mijn normale Windows Verkenner.

Met de nieuwste versies kun je de vraag krijgen bij het kopieren naar een andere schijf dat: wanneer een bestand al bestaat je dit bestand niet mee kopieert en dan kies je voor Nee op alles (wel degelijk een handige opties dus!)
Verder kun je ook zeggen dat je alle bestanden wilt hernoemen als ze al bestaan of alleen de oudere bestanden wilt overschrijven (net als in Windows verkenner)

Maar nu komt het! Als je bestanden kopieert of verwijderd naar een locatie en die bestanden zijn in gebruik dan zal Windows verkenner stoppen met zijn taak en dan kun je weer opnieuw beginnen. Windows verkenner heeft naar mijn weten namelijk ook geen logische volgorde bij het kopiëren/verwijderen/verplaatsen van bestanden. Er is geen pijl op te trekken zelfs!

Total Commander daarentegen zal er wel voor zorgen dat je zonder zorgen verder kunt gaan met je actie en zal met de mededeling komen als: Dit bestand is in gebruik wil je verder gaan ja / nee.

Zie bron.
Bron 3: De nieuwste versie van TC wordt besproken onder de "nerds/tweakers"

Voorganger total commander zijn o.a. Windows Commander en Norton Commander (NC) en wordt al zo'n 17 jaar door mij gebruikt :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die functie bestaat wel degelijk. Druk op SHIFT + NEE.

Toegevoegd na 4 minuten:
Let op: wees zeker dat je echt op alles “Nee” wil antwoorden. Het is niet de bedoeling dat je plots tot de verassing komt te staan dat je een document vervangen hebt terwijl je dit niet wou. Dat is ook de reden dat deze functie wat verstopt zit.

Toegevoegd na 3 dagen:
NB. Mijn opmerking hierboven sloeg meer op "Ja op alles". Als je per ongeluk "Nee op alles" gebruikt wordt er geen enkel document dat al bestaat overschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer wat geleerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt waarschijnlijk dat je zeker wilt zijn van de functie "ja op alles". Als de vraag is: wilt u het bestaande bestand vervangen door het onderstaande bestand.
Het bovenste bestand is het bestaande bestand die je wilt vervangen door het onderste bestand. Als je kiest voor "nee op alles" dan wordt er niets vervangen dus het is altijd veiliger om te kiezen voor "nee op alles" dan voor "ja op alles". Sorry, moest het even rechtzetten ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Shift dus ipv ctrl +1
Is een manier van MS om je te beschermen tegen ondoordachte acties. het kan overigens wel.