Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn taakbalk weg bij fullscreen?

Als ik een video op YouTube aan het kijken ben verdwijnt mijn taakbalk niet, en dat is zeer irritant. Hoe krijg ik dit weg?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
99.4K
SimonV
7 jaar geleden
Er zijn veel meer mensen die hier last van hebben.
Gebruik je Chrome? Een oplossing:
Rechtermuisklik op Chrome-ikoon.
Kies Eigenschappen -> Compatibiliteit.
Vink aan: "Beeldscherm aanpassen uitschakelen bij hoge DPI-instellingen". Hier staan meer oplossingen: https://www.tenforums.com/browsers-email/49153-youtube-fullscreen-shows-taskbar-chrome.html

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Wanneer je met je rechtermuistoets op een (vrije) plek op je taakbalk klikt, kun je de eigenschappen veranderen. Klik de optie "automatisch verbergen" aan en de taakbalk verdwijnt na een paar seconden. (de optie "taakbalk vergrendelen" juist uitzetten)
Als je je muis naar de onderkant van het scherm beweegt, komt de taakbalk weer tevoorschijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb ik geprobeerd, alleen dit werkt niet
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
wow goed hoor je hebt me echt geholpen
Als de taakbalk weigert om zich automatisch te verbergen (wat bij mij af en toe gebeurt en dan zijn op sommige sites belangrijke buttons niet in beeld) is de volgende oplossing mogelijk:

- Klik op een lege plek van de taakbalk met de rechter muisknop en kies voor Taakbeheer.
- Scroll helemaal naar beneden en klik met de rechtermuisknop op Windows Verkenner.
- Selecteer daar de optie Opnieuw starten. En voilà, wél is die storende balk!
. . .
wél = wég
(Lees meer...)
Toegevoegd op 29 september 2019 13:05: tekst
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding