Hoe word ik weer baas over mijn harde schijf?

Ik heb mijn laptop met 2 maal 500gb HD's geformatteerd en van een schone legale installatie van W7 32 bit voorzien. Ik heb een andere computernaam ingegeven dan degene waarmee mijn D schijf waarschijnlijk "geinstalleerd"is mbt beveiliging/eigenaarsrechten enz. Helemaal in het begin kreeg ik zelfs de melding D:\ is niet toegankelijk. Na het in en uitschakelen van de schijf in apparaatbeheer was de schijf in ieder geval weer zichtbaar, maar nu staat er op elke mappen een oker-kleurig slotje en zijn mijn rechten beperkt vooral wat betreft verwijderen van de schijf. Ook zijn er ineens een stuk of 10 mappen met de toevoeging .tmp aangemaakt. Ik zou heel graag weer volledige toegang en rechten hebben tot mijn D schijf en ik hoop dat iemand mij daarbij kan helpen. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Als er niks (belangrijks) op de D-schijf staat: heb je al geprobeerd gewoon opnieuw te formatteren?

Toegevoegd na 40 minuten:
Als je start / uitvoeren / diskmgmt.msc {enter} doet, heb je dan nuttige mogelijkheden bij de betreffende schijf?
(Wel eerst backups maken bij twijfel wat opties zouden kunnen doen.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet ik eerst 350gb aan bestanden naar C kopieren .. en volgens mij heb ik dan voor niets mijn C schijf geformatteerd of ?
Die 350gb gebruikte ruimte op D moet ik namelijk bewaren. En jammergenoeg heb ik ook geen externe HD met 350 gb vrij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die 350GB belangrijke data/documenten betreft, dan is 't sowieso gewenst om die MINIMAAL twee keer te backuppen. En liefst eerst zo'n backup naar een PC van een kennis of buurman kopiëren, om zowel de backup te testen als een extra backup te hebben (op die PC van de kennis/buren).
Kan je ook een screenshot plaatsen?
Dit kan met de printscreen-toets, dan ga je naar Paint bijvoorbeeld, dan opslaan als PNG-bestand, dan uploaden naar http://www.tinypic.com.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"In orde (Primaire Partitie)"
ff googlen er is een oplosding voor rechtermuisknop delen geavanceerd gebruikers zoiets ben nu niet thuis op mobiel is zoeken plaatsen weer moeilijk

het heeft met de rechten te maken dus delen voor meerdere gebruikers is de olossing
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb al geprobeerd Volledig beheer in te schakelen voor mijzelf als gebruiker en ook als Administrator.
Je moet mappen delen voor meerdere gebruikers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar "Mijn Computer". Klink rechtermuisknop op de schijf waar het om gaat en klik eigenschappen.

Klik op het tabje beveiliging en vervolgens op geavanceerd. Dan opent een nieuw scherm. Klik op het tabje eigenaar en vervolgens op bewerken. Klik op de gebruikersnaam waarmee je bent ingelogd en VOORDAT JE OP OK KLIKT vink je het regeltje aan met "bladiebla, onderliggende mappen enz...." en dan pas op OK.

Dat moet je probleem verhelpen.

Toegevoegd na 32 seconden:
Deze actie kan je ook per map doen ipv een hardeschijf zoals dit voorbeeld aangeeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek in het control panel maar eens op UAC en zet de schuif helemaal naar beneden 'never notify'.
Dan selecteer je de folder waar je niet in mag en kies met de rechtermuistoets 'properties (eigenschappen)' en dan tab 'security'. Klik dan op de button 'advanced' gevolgd door tabblad 'owner'. Klik op 'edit' en zorg dat hier je user instaat. Vink 'Replace owner on subcontainers and objects' en klik op 'apply'. Nu ben je weer heer en meester over je schijf & folders.