Wat betekend startschermen rouleren ?

Sinds kort heb ik een nieuwe smartphone gekocht, nl. Huawei p9 Lite. Nu heb ik ergens gevonden dat er een functie beschikbaar is om je startschermen te rouleren, maar wat wil dit zeggen ?

Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Het startscherm is het scherm dat je ziet als je het beeldscherm weer aanzet (als je telefoon aan staat, maar scherm in standby). Op dit scherm kun je de telefoon unlocken (met een code of vingerafdruk als je dit hebt ingesteld) en vaak kun je ook notificaties zien van apps.

Dit scherm kun je een wisselende achtergrond geven, door een map of serie afbeeldingen te selecteren.
Die wisselen of rouleren elke keer dat je je beeldscherm weer aan zet. Je ziet dan telkens een ander plaatje naar keuze.