Waarom duurt Windows 7 updates zo lang?

Ik heb gisteren Windows 7 opnieuw geïnstalleerd. Nu is Windows 7 bezig met updates zoeken. Maar het duurt inmiddels al 8 uur (!). Is dit normaal? Ik heb voor de zekerheid de laptop via LAN aangesloten.

1.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb al 2 maanden geen update`s meer ontvangen op mijn windows 7 !

Antwoorden (1)

Nee, dat is niet normaal, maar het gebeurt wel vaker. Het is een bekend probleem dat allerlei zeer diverse oorzaken kan hebben.

Maar als de "zoeken naar updates" procedure vastloopt kun je rustig de machine herstarten (hij heeft nog geen nieuwe updates gevonden, laat staan geïnstalleerd) en het daarna nog een keer proberen.

Wat soms nog wel eens wil helpen is om alle apparaten die op je computer zijn aangesloten los te maken (USB-sticks, printers, externe harde schijven, toetsenbord, noem maar op, eigenlijk allesbehalve je muis of toetsenbord die je nodig hebt om de updates aan te slingeren). Probeer dat eens.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eric1993
7 jaar geleden
@ SadBunny Helaas heeft het niet geholpen. Windows Update is nu inmiddels 2 uur bezig zonder resultaat
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tragisch :'( Wellicht een systeemherstel naar een eerdere datum uitvoeren en dan opnieuw alles in 1x proberen te updaten?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mogelijk is de updatemachine corrupt. Ik heb een aantal keren succes met het stoppen van de taak WUAUSERV, vervolgens de map in de Windows systeemmap met naam SoftwareDistribution een andere naam geven (Rename naar ____OLD) en daarna de bovengenoemde taak weer starten. Kan helpen. Vervolgens kan de Convenience Rollup beschreven in https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3172605
worden gedownload (Check even of Windows 7 op 32 of 64bit draait). Daarin (400 MByte) staan alle updates na Win7SP1. Het systeem zoekt dan zelf alle geschikte en nog niet aanwezige downloads. Echt wanneer alle andere pogingen hebben gefaald. Het proces kan uren in beslag nemen. Windows 7 heeft al een paar maanden last van onhebbelijkheden m.b.t. de updateprocedure. Waarschijnlijk een poging om Win10 te pushen.